عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 29 مرداد 1401
بازدید : 165
نویسنده : mozhgan

همان طور که می دانید، ارتودنسی انواع متفاوتی دارد که هر فرد باید متناسب با دندان ها و میزان مشکل یکی را انتخاب کند.

انواع ارتودنسی

  • ارتودنسی ثابت
  • ارتودنسی لینگوال یا زبانی
  • ·         ارتودنسی نامرئی
  • ارتودنسی کاموفلاژ

 آیا بریس های کوتاه مدت برای همه مناسبند؟

 باید توجه کرد که همه افراد نمی توانند از بریس های کوتاه مدت استفاده کنند. این بریس ها تنها برای کسانی که مشکلات و ناهنجاری های دندانی خفیف دارند کاربرد دارد. گاهی اوقات درمان با ارتودنسی خفیف و کوتاه مدت با درمان های ترمیمی هم تلفیق می شوند. مثلا ممکن است به باندینگ و یا روکش نیاز باشد. با همه این ها بهتر است بدانید که استفاده از بریس های معمولی که مدت زمان متداول خود را برای درمان طی می کنند بهتر است. بریس های معمولی طی مدت دو سال این فرصت را به دندان های شما می دهند تا آرام آرام حرکت کنند و آسیبی نبینند.

آیا پس از ارتودنسی خفیف و کوتاه مدت هم باید از ریتینر استفاده کرد؟

بله؛ بهتر است بدانید که شما از هر نوع ارتودنسی که استفاده کنید، حتی ارتودنسی متحرک، باز هم باید پس از اتمام دوره درمان و برداشتن بریس ها از ریتینر استفاده کنید. شاید با خود فکر کنید که پلاک های ارتودنسی متحرک همانند ریتینر هستند. اما این دو فقط در ظاهر ممکن است شبیه باشند، در صورتی که کار متفاوتی انجام می دهند. ارتودنسی های متحرک، دندان ها را از جای فعلی خود حرکت می دهند و به جای جدید می برند، اما ریتینر ها دندان ها را در جای جدید خود ثابت نگه می دارند.

در ارتودنسی خفیف بریس ها چه مدت روی دندان ها قرار می گیرند؟     

عوامل زیادی هستند که بر مقدار زمان استفاده از بریس ها تاثیر دارند. عواملی مثل تراکم استخوان ها، شدت ناهماهنگی دندان ها و شدت مشکلات فکی و همین طور سن بیمار بر مدت زمان درمان اثر گذار است. اما بهتر است بدانید که پس گذشت یک ماه تا یک ماه و نیم، کم کم تغییرات را مشاهده خواهید کرد.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

چگونه از دندان ها درطول ارتودنسی خفیف مراقبت کنیم؟

  • تا جایی که امکان دارد از غذاهای شیرین کمتر استفاده کنید.
  • از خوردن مواد غذایی و سبزیجات سفت خودداری کنید.
  • از خوردن مواد غذایی چسبناک دوری کنید.
  • بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید.
  • پس از دوران درمان از ریتینر استفاده کنید.

منبع: مجله ارتودنسی دندان ارتودنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 29 مرداد 1401
بازدید : 161
نویسنده : mozhgan

پاسخ  بهترین متخصص ارتودنسی کرج و تهران به این سوال :

امروزه زیبایی دندان و دهان از اهمیت بالایی برای بسیاری از افراد در کل جهان دارد؛ به طوری که آن ها حاضرند تا هرگونه هزینه ای را متحمل شده و به زیبایی دندان مورد نظر خود دست پیدا کنند. از مهمترین و پرطرفدارترین روش های مورد استفاده برای زیبایی دندان، می توان به ارتودنسی یا لمینت اشاره کرد، که هر کدام از این روش ها دارای هزینه های بسیار متفاوت و مراحل اجرایی گوناگونی نیز هستند که افراد می توانند با توجه به نظر دندانپزشک خود، یکی از این بهترین روش ها را برای رسیدن به زیبایی مورد نظر خود انتخاب کنند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی فوری

در مقایسه این دو روش باید به این نکته توجه کرد که ارتودنسی روشی درمانی است. زمانی که شما از این روش استفاده می کنید؛ در واقع وضعیت دندان های خود را به شکل طبیعی و درست آن ها در خواهید آورد، چون این روش بر اساس طبیعت دندان ها است معمولا دارای نتیجه مطمئن تر و طولانی تر است؛ اما لمینت همانطور که گفته شد بیشتر یک عمل زیبایی است، شکل و طبیعت دندان ها را تغییر می دهد؛ به همین دلیل ممکن است نتیجه اولیه رضایت بخش باشد اما در آینده ای نزدیک دچار مشکل شوید. قبل از تصمیم گیری در مورد هرکدام از این روش ها حتما با یک پزشک متخصص مشاوره کنید.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

مزیت های ارتودنسی و لمینت

اگر شما به دنبال یافت پاسخ مناسبی برای ارتودنسی بهتر است یا لمینت هستید می توانید با مزیت های روش ارتودنسی آشنا شوید که از مهمترین و اصلی ترین مزیت های استفاده از آن می توان به داشتن دندان های بسیار منظم و در یک ردیف اشاره کرد. ارتودنسی می تواند با وارد کردن فشار یکسانی روی هر یک از دندان ها، مانع از پوسیدگی دندان ها شده و زیبایی ماندگاری را برای شما به ارمغان آورد.

بیشتربخوانید... هزینه جرم گیری دندان 1401

درمان ارتودنسی پیش از لمینت کردن دندان‌ها

اگر دندان ‌هایتان کج و نامرتب باشد، هنگام بسته بودن فک ها و هنگام جویدن غذا فشار زیادی بر لبه های لمینت وارد می‌شود چون فشار به خوبی بین دندان‌ها توزیع نمی‌شود. این وضعیت باعث می‌شود لمینت لب پر شده یا بشکند و یا در اثر فشار وارد شده از سطح دندان جدا شود؛ بنابراین اگر دندان‌هایتان صاف و هم‌ردیف نیستند باید اول درمان ارتودنسی انجام دهید و آنها را مرتب کنید و پس از آن با لمینت دندان ‌های خود را زیبا کنید.

منبع: مجله ارتودنسی دندان ارتوبلاگ



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 29 مرداد 1401
بازدید : 163
نویسنده : mozhgan

اگر از ظاهر دندان های خود ناراضی هستید و به دنبال راهی برای اصلاح کجی و نامرتب بودن دندان هایتان می گردید، ارتودنسی پنهان بهترین راه حل پیش روی شما خواهد بود. اما شاید به این علت که لازم است این دستگاه ها تا مدت های طولانی و زیادی روی دندان های شما قرار داشته باشند، از انجام این کار فراری باشید. بخصوص تصور ظاهر زمخت و نازیبای دستگاه های ارتودنسی بر رو دندان هایتان ممکن است شما را به وحشت بیاندازد. امروزه پیش رفت علم و تکنولوژی، راه حل های جدیدی برای حل این مشکل پیش روی شما قرار می دهد تا با بهره گیری از آن ها و بدون ترس از دیده شدن بریس های ارتودنسی تا مدت زمان طولانی بر روی دندان هایتان، ارتودنسی انجام دهید.یکی از این راه ها ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی است

بیشتربخوانید... دندانپزشکی در بارداری

ارتودنسی پنهان

 شما می توانید با استفاده از ارتودنسی پنهان، بدون دیده شدن دستگاه های ارتودنسی بر روی دندان هایتان، به لبخند زیبایی که همیشه آرزویش را داشتید دست پیدا کنید. در این مقاله، ما این نوع ارتودنسی پنهان را که به نوعی ارتودنسی نامرئی محسوب می شود، به شما معرفی کرده و مزایا و معایب آن را برای شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید با آگاهی بیشتری انتخاب کنید.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

ارتودنسی پنهان، پشت دندانی یا لینگوال چیست؟

ارتودنسی لینگوال، یک روش درمانی ارتودنسی است که برای ردیف کردن و مرتب کردن دندان هایی که در جایگاه صحیحی قرار ندارند و یا از ردیف صحیح خود خارج شده اند، استفاده می شود. در این روش ارتودنسی، دستگاه های ارتودنسی شامل براکت ها، سیم ها و کش های الاستیکی، در قسمت پشتی دندان ها و در سمت زبان قرار می گیرند. این براکت ها به دلیل موقعیت مکانی که دارند، براکت های داخلی نیز نامیده می شوند. در واقع براکت های ارتودنسی پشت دندانی، برخلاف ارتودنسی ثابت فلزی سنتی، در قسمت جلویی دندان ها واقع نشده اند و در معرض دید مخاطب قرار نمی گیرند. این مسئله، تنها تفاوت بین ارتودنسی لینگوال و سایر انواع ارتودنسی ثابت می باشد و دستگاه ها و سخت افزارهای به کار رفته در هر دو نوع ارتودنسی فلزی ثابت سنتی و ارتودنسی پشت دندانی، بسیار با هم شباهت دارند.

بیشتربخوانید... قیمت ایمپلنت دندان

انجام ارتودنسی پشت دندانی در چه افرادی کاربرد دارد؟

 این روش در تمامی افراد و در تمامی گروه های سنی قابل استفاده است و یک روش مناسب برای حل اکثر مشکلات و ناهنجاری های دندانی است. اما انجام این روش، بیشتر در بزرگسالان کاربرد دارد؛ زیرا این نوع ارتودنسی، نوعی ارتودنسی پنهان و نامرئی است و به راحتی توسط مخاطب دیده نمی شود. بزرگسالانی که به خاطر موقعیت اجتماعی، حفظ ظاهر نرمال و حفظ اعتماد به نفس خود به دنبال یک راه حل مناسب برای صاف کردن دندان هایشان، بدون دیده شدن دستگاه های ارتودنسی هستند، می توانند با خیال راحت از این روش درمانی استفاده کنند.

ارتودنسی لینگوال برای حل چه مشکلاتی کاربرد دارد؟

 بهتر است بدانید که دستگاه های ارتودنسی متحرک تنها می توانند مشکلات دندانی جزئی شما را برطرف کنند و قادر به حل کردن مشکلات و ناهنجاری های شدید دندانی نخواهند بود. ارتودنسی پشت دندانی، به این علت که یک نوع ارتودنسی ثابت محسوب می شود، می تواند مشکلات شدیدتر دندانی شما را به خوبی بهبود بخشیده و حل کند. مشکلاتی که توسط ارتودنسی لینگوال رفع می شوند عبارتند از:

  • کج بودن و نامرتبی متوسط تا شدید دندان ها
  • ازدحام و شلوغی بیش از حد دندان ها
  • انواع مال اکلوژن ها

منبع: مجله ارتودنسی دندان لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 29 مرداد 1401
بازدید : 179
نویسنده : mozhgan

داشتن یک بدن روی فرم و ایده آل، آرزوی افرادی است که دارای اضافه وزن هستند. این افراد با اراده آهنین و با استفاده از رژیم غذایی سالم و ورزش می توانند به وزن دلخواه خود دست یابند. اما اگر چاقی ژنتیکی باشد، با این روش ها، لاغری کاری سخت و چه بسا  غیرممکن خواهد بود. در چنین افرادی، امکان رسیدن به وزن دلخواه و لاغری سریع با عمل جراحی لاغری میسر خواهد شد.

بیشتربخوانید... تمرینات کاردیو

با چه روش هایی می توان لاغری سریع را تجربه کرد؟

برای لاغری سریع همواره دو راه وجود دارد: یکی استفاده از روش طبیعی است که با کمک ورزش و رژیم غذایی سالم، زیر نظر متخصص تغذیه می توان به وزن ایده آل رسید و دیگری استفاده از روش های غیرطبیعی مثل استفاده از انواع مکمل های لاغری یا عمل جراحی از جمله بای پس معده، ساسی بای پس معده و … یا بدون جراحی با استفاده از لیزر مانند لیزر لیپوماتیک و لیپوساکشن و … است که استفاده از هر کدام از این روش ها می تواند به طرز قابل توجهی باعث بهبود کیفیت زندگی و سلامتی افراد بشود.

بیشتربخوانید... برنامه غذایی سالم برای یک هفته

روش های غیر جراحی برای لاغری سریع

 افراد برای رسیدن به لاغری سریع  بدون جراحی باید ابتدا برنامه ریزی داشته باشند و در صورت نرسیدن به وزن دلخواه، نباید از اهداف خود دست بکشند بلکه باید مصمم باشند تا به هدف خود دست یابند که در اینجا به موارد مهم برای کاهش وزن اشاره می کنیم :

بیشتربخوانید... رژیم غذایی کم اگزالات

  • از پروتئین، چربی‌های سالم و آجیل در رژیم غذایی خود استفاده کنید.
  • آب کافی بنوشید
  • نوشیدن کافئین بدون شکر و چای سبز
  • از ظروف کوچک‌تر استفاده کنید
  • از مواد ارگانیک و سالم استفاده کنید
  • آرام غذا بخورید و آن را خوب بجوید
  • هر دو هفته یکبار خود را وزن کنید زیرا باعث کاهش وزن و ثابت نگه داشتن آن می شود.
  • صبحانه ای با پروتئین بالا بخورید
  • از استرس دوری کنید
  • مصرف نوشیدنی‌های شیرین را محدود یا کلاً از آن اجتناب کنید تا بدن برای کسب انرژی از چربی های ذخیره شده استفاده کند.
  • وزنه و دمبل بخرید و هر روز ورزش کنید
  • به مصرف ادویه های تند بپردازید

آیا لاغری سریع بدون ورزش و رژیم امکان پذیر است؟

 خیر کاهش وزن بدون داشتن رژیم غذایی سالم، متعادل و کم کالری و ورزش کردن امری تقریباً غیر ممکن است.

منبع: مجله لاغری و تناسب اندام جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 مرداد 1401
بازدید : 153
نویسنده : mozhgan

روکش های دندانی (روکش های تمام سرامیک و...)  یکی از پراستفاده ترین روش ها در دندان پزشکی هستند و کاربردهای بسیار زیادی دارند. آن ها از مواد مختلفی ساخته می شوند و ظاهر زیبایی دارند. برخلاف کاربرد زیاد آن ها، هنوز بسیاری از مردم نمی دانند که به طور دقیق روکش دندان چیست و کاربردش کدام است. اغلب مردم حتی روکش ها را با لمینت دندان، ونیر کامپوزیت و سایر ونیرهای مشابه اشتباه می گیرند. این مقاله را بخوانید تا با تعریف روکش های دندانپزشکی کاربردشان، انواع آن ها و تفاوتشان با ونیر دندان آشنا شوید.

بیشتربخوانید... کامپوزیت ونیر چگونه انجام میشود

روکش دندان چیست؟

روکش دندان یا (DENTAL CROWNS) در واقع همان تاج دندان است که روی دندان های آسیب دیده سوار می شود. در واقع روکش ها جایگزین تاج دندان واقعی خودمان می شوند. ما در دندان پزشکی به تنها بخشی از دندان که قابل مشاهده است تاج دندان می گوییم. از آنجا که روکشهای دندانی شبیه به تاج دندان هستند و دقیقا جایگزین همین بخش می شوند علاوه بر روکش، به آن ها تاج دندان هم می گویند.

کاربرد روکش دندان چیست؟

روکش ها کاربردهای مختلفی دارند و در فرآیندهای زیادی بکار گرفته می شوند. اما اگر بخواهیم کاربرد اصلی آن ها را عنوان کنیم خواهیم گفت که: روکش دندان در واقع برای دندان هایی استفاده می شود که دچار پوسیدگی شدیدی شده اند و با پر کردن دندان (در حالت عادی) قابل ترمیم نیستند. برای اینکه بتوان این دندان ها را حفظ کرد، لازم است که از روشی بهتر، مستحکم تر و زیباتر استفاده کرد. در نتیجه پوسیدگی وسیع دندان را برداشته، مینای دندان را تراش می دهند و روکش نصب می کنند. بنابراین روکش های دندانی در واقع جزء دندانپزشکی ترمیمی هستند و گاها در دسته دندانپزشکی زیبایی نیز قرار می گیرند. نصب این روکش ها توسط متخصص ترمیمی و زیبایی دندان انجام داده می شود.

بیشتربخوانید... دندان درد

فرق روکش دندان با ونیر دندان چیست؟

 از مهم ترین سوء تفاهم هایی که در خصوص روکش دندن وجود دارد، این است که بسیاری از مردم، روکش ها را با ونیر دندان اشتباه می گیرند. یعنی بسیاری فکر می کنند که روکش با لمینت سرامیکی دندان بدون تراش یا ونیر کامپوزیت یکسان هستند. اما این دو کاملا با هم فرق دارند. ونیرهای دندانی پوسته های  بسیار نازک و ظریف هستند که تنها به بخش جلوی دندان ها متصل می شوند. به عبارتی با تراشیدن مقدار کمی از مینای دندان به کمک یک چسب مخصوص به سطح جلوی دندان ها وصل می شوند. اما روکش دندان کاملا متفاوت بوده و تمام سطوح و بخش های مختلف دندان را می پوشاند. برای نصب روکش ها لازم است بیشتر ضخامت مینای دندان از همه طرف تراشیده شود.

منبع: درمان ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 مرداد 1401
بازدید : 172
نویسنده : mozhgan

پیکر تراشی یک اصطلاح بوده و به معنی خارج کردن چربی‌های زائد و اضافی از نواحی مختلف بدن است که منجر به لاغری موضعی می‌شود. گاهاً بعد از خارج کردن چربی از این نواحی، ممکن است همین چربی به نواحی دیگری تزریق شود. عمل‌هایی که با نام پیکرتراشی شناخته می‌شوند تهاجمی هستند. و برای انجام آن‌ها نیاز به بی‌حسی یا حتی بیهوشی عمومی است. در پیکرتراشی، بافت‌ پوست، چربی و سایر بافت‌های مرتبط مورد تهاجم قرار می‌گیرند. که همین موضوع، می‌تواند منجر به بروز عوارضی در بدن شخص شود.

بیشتربخوانید... رژيم اتكينز چگونه است

 bmi چرا پیکرتراشی در حال منسوخ شدن است؟

اولا عوارض پیکر تراشی زیاد است و ثانیا پیشرفت تکنولوژی های پزشکی باعث شده ما اکنون از دستگاه هایی استفاده کنیم که به مراتب در چربی سوزی و لاغری موضعی کارآمدترند و هیچ عوارضی هم ندارند. بنابراین چرا زمانی که در چند جلسه کوتاه، با هزینه کمتر، بدون عارضه و بیهوشی یا حتی بیحسی بتوانیم از شر چربی های موضعی نجات پیدا کنیم، خودمان را زیر تیغ جراحی ببریم؟ به همین جهت است که می گوییم چرا این روش به لطف دستگاه های جدید لاغری در حال منسوخ شدن است.

بیشتربخوانید... رژیم غذایی کم اگزالات

بهترین جایگزین پیکرتراشی چیست؟

پیش از آنکه درباره عوارض پیکرتراشی بحث کنیم اجازه دهید که درباره روش‌های جایگزین این شیوه لاغری موضعی صحبت کنیم. امروزه شرکت های زیادی در سطح جهان اقدام به ساخت انواع دستگاه لاغری موضعی کرده اند که بدون هیچ عارضه (یا بیهوشی) چربی های بدن را از بین میبرند. به عنوان مثال شناخته شده ترین دستگاه لاغری موضعی (تا به امروز) دستگاه رادیوفرکانسی است که به جز از بین بردن چربی های موضعی، دو قابلیت بسیار مهم دیگر دارد. این دستگاه همزمان با چربی سوزی ناحیه ای، مشکل شلی پوست و از همه مهمتر سلولیت را به طور کامل درمان می کند. این دستگاه در حال حاظر به دلیل بی عارضه بودن بهترین جایگزین برای پیکرتراشی و عوارض آن است.

لیپوساکشن

 لیپوساکشن نوعی عمل زیبایی است و به رفع چربی های موضعی که با روش هایی همچون رژیم لاغری و ورزش آب نشده اند، می پردازد. در این روش با استفاده از لوله ی ساکشن، چربی ها از بدن تخلیه می شوند. اینکار می تواند فشار زیادی به اندام ها وارد کند.

بیشتربخوانید... عمل لاغری شکم و پهلو

عوارض پیکر تراشی با لیپوساکشن

  • کبودی شدید
  • تورم
  • ترومبوفلبیت
  • عدم تقارن در فرم دهی بدن
  • بی حسی
  • عفونت

بیشتربخوانید... درمان لاغری و تناسب اندام



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 مرداد 1401
بازدید : 177
نویسنده : mozhgan

 ارتودنسی کامل متداول ترین نوع درمانی است که بیماران دریافت می کنند و مشکلات بایت را از ابتدا تا انتها در یک مرحله به طور کامل اصلاح می کند. این برای بزرگسالان جوان و کودکانی که تمام یا تقریبا تمام دندان های شیری خود را از دست داده اند، مناسب است. به طور کلی، این شامل استفاده از بریس در دندان های بالا یا پایین برای جابه جایی یا اصلاح مشکلات بایت است.

بیشتربخوانید.... ارتودنسی طرح لبخند

درمان های ارتودنسی چگونه کار می کنند؟

هدف از درمان ارتودنسی، تراز کردن دندان های شما است. این لبخند نه تنها یک مزیت زیبایی دارد؛ بلکه یک مزیت عملکردی دندان های مرتب نیز هست. دندان ها با استفاده از وسایل ارتودنسی که می توانند ثابت شوند، مانند بریس یا متحرک، مانند آنهایی که در Invisalign TM  استفاده می شوند، تراز می شوند. ما از این وسایل استفاده می کنیم که برای مدت زمان لازم فشار کمی بر روی دندان ها وارد کنیم تا به تدریج در یک تراز شدن مناسب دندان قرار بگیریم. مدت زمان این درمان ها بسته به شرایط خاص افراد متفاوت خواهد بود.  

چه کسانی می توانند از ارتودنسی بهره مند شوند؟

 چندی پیش، درمان های ارتودنسی بیشتر روی کودکان و نوجوانان انجام می شد. با این حال، فن آوری در چند سال گذشته به سرعت تکامل یافته است. درمان ها به صورت فزاینده ای محتاط شده اند؛ اگر عملا نامرئی نباشند، مانند Invisalign TM  . بنابراین، بسیاری از بزرگسالان اکنون ترجیح می دهند، این روش های درمانی را برای مرتب سازی دندان ها و گرفتن لبخند درخشان مورد نظر انجام دهند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و سردرد

درمان ارتودنسی چه مدت است؟

به طور کلی، طول دوره درمان ارتودنسی از کمتر از یک سال تا سه سال است؛ اما مدت آن به طور متوسط ​​دو تا دو و نیم سال است. زمان واقعی درمان به شدت مشکل گزش اصلی، رشد فک و صورت، میزان حرکت ممکن و همکاری بیمار با متخصص ارتودنسی بستگی دارد. لازم به یادآوری است که برخی از افراد به راحتی نسبت به دیگران به درمان پاسخ می دهند. در ارتودنسی با استفاده از مواد با کیفیت بالا و جدیدترین تکنیک های ارتودنسی، پیشرفت در انتصاب هر بیمار را به حداکثر می رسانند تا درمان شما را تا حد ممکن کارآمد سازد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی رنگی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 26 مرداد 1401
بازدید : 157
نویسنده : mozhgan

در حوزه دندانپزشکی درمان های مفید، موثر و کاربردی زیادی موجود دارند که مشکلات مختلف مربوط به دندان ها و فک را برطرف میکنند. برای مثال بریس های ارتودنسی دندان میتوانند به صاف شدن دندان ها کمک کنند و ایمپلنت دندان نیز روشی برای جایگزین دندان از دست رفته است. در حوزه زیبایی دندان نیز روش هایی مانند بلیچینگ داریم که به سفید شدن و برق انداختن دندان های ما کمک میکنند. اما خبر بد این است که دندان ها به مرور زمان رنگ طبیعی خود را از دست داده و میتوانند زرد، قهوه ای و یا رنگی غیر طبیعی به خود بگیرند، دندانپزشکی ترمیم و زیبایی برای برطرف این مشکل، از ونیر دندان یا انواع روکش  های دندانی( لمینت دندان و...) کمک گرفته است. در این مقاله درباره این روکش ها و نحوه مراقبت از ونیر دندان مطالب خواهید خواند.

بیشتربخوانید... ریتینر ارتودنسی

4نکته برای مراقبت از ونیر دندان که هر کسی ونیر دارد باید رعایت  کند

  1. از جویدن غذاهای سفت و سخت اجتناب کنید (بعد از ونیر چه بخوریم؟)

بعد از اینکه کار نصب ونیرها توسط متخصص ترمیم و زیبایی دندان به اتمام برسد او حتما نکاتی را جهت مراقبت از ونیر در اختیار شما قرار خواهد داد. متخصص معمولا  به شما توصیه میکند از مصرف برخی مواد غذایی دوری کنید. غذاهای سفت و سخت و آن هایی که نیازمند جویدن زیاد هستند نمونه ای از این غذاها هستند که مصرف آن ها میتواند تهدیدی برای ونیر دندان باشد. آب نبات و پاپکرن از جمله خوراکی های محبوبی هستند که برای مراقبت از ونیر حتما باید از مصرف آن ها اجتناب کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک چیست

 ۲. سیگار نکشید!

اگر سیگاری هستید و در عین حال ونیر دندان نصب کرده اید بهتر است که دیگر سیگار نکشید. زیرا سیگار بزرگترین تهدید برای ونیر دندان است. دود سیگار میتواند باعث تغییر رنگ تقریبا هر چیزی شود. ونیرها با وجود سیگار به راحتی تغییر رنگ داده و رنگ سفیدی که دارند را از دست میدهند. بنابراین حتما باری مراقبت از ونیر دندان یا استعمال سیگار را کاهش دهید و یا اینکه کلا آن را ترک کنید

بیشتربخوانید... ارتودنسی ژنژیوکتومی

 ۳. از مصرف نوشیدنی هایی که باعث لکه دار شدن ونیر میشوند خودداری کنید

علاوه بر استعمال سیگار، نوشیدنی های مختلف و زیادی نیز داریم که باعث شکل گیری لکه ها و تغییر رنگ روکش ها می شود. رایج ترین نمونه این نوشیدنی ها قهوه و چای هستند. دندانپزشکان زیبایی و ترمیم دندان توصیه میکنند که برای مراقبت از ونیر دندان تا آنجا که ممکن است مصرف این نشویدنی ها را کاهش دهید.

 ۴. از مصرف غذاهای خیلی سرد یا خیلی گرم خودداری کنید

برای مراقبت از ونیر دندان تقریبا باید بیشتر روی خورد و خوراکتان تمرکز کنید. علاوه بر اجتناب از مصرف سیگار و نوشیدنی هایی که باعث تغییر رنگ میشوند، باید به دمای چیزی که میخورید نیز توجه کنید. مواد غذایی خیلی سرد و یا خیلی گرم میتوانند کیفیت ونیر را کاهش داده و باعث ترک برداشتن آن ها شودو برای پیشگیری از بروز آسیب حتما غداها را با دمایی متعادل میل کنید

منبع: درمان ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 25 مرداد 1401
بازدید : 158
نویسنده : mozhgan

پر کردن دندان یا  یک فرآیند بسیار رایج دندانپزشکی است که شامل استفاده از مواد مصنوعی برای پر کردن و ترمیم حفرات و محل پوسیدگی دندان ها است. دندانپزشکان حین پر کردن دندان ها تمام پوسیدگی دندان یا بخش آسیب دیده آن را از بین برده و پس از تمیز کردن دندان، با موادی مثل آمالگام، کامپوزیت و … محل حفره را ترمیم و مهر و موم می کنند

بیشتربخوانید... درد دندان

چه زمانی نیاز به پر کردن دندان داریم؟

 ما در مقدمه از پوسیدگی دندان به عنوان یکی از اهداف و علل انجام پر کردن دندان یاد کردیم. اما، این تنها عاملی نیست که ما را به ترمیم دندان با مواد پر کننده سوق دهد. علل و عوامل زیادی وجود دارند که نشان می دهد ممکن است دندان ما نیازمند پرکردگی باشد. با مهمترین علائمی که نشان می دهد برای ترمیم دندان باید به یک دندانپزشک عمومی یا یک  دندانپزشک ترمیمی خوب  مراجعه کنید در ادامه آشنا شوید.

برای پر کردن دندان از چه موادی استفاده می شود؟

به موادگی که جهت ترمیم دندان آسیب دیده استفاده می شود اصططلاحا پر کردگی دندان می گویند. این مواد اغلب یکی از ۵ گزینه زیر هستند:

  • آمالگام
  • کامپوزیت
  • طلا
  • سرامیک یا پرسلین
  • پر کردگی موقت
  • بی حس کردن دهان

توجه به این نکته بسیار مهم است که پرکردن دندان نسبتاً ساده است و دندانپزشک شما احتمالا تاکنون صدها مورد از آن را انجام داده است.

بیشتربخوانید... لمینت دندان بدون تراشیدن

مراحل پر کردن دندان کدامند؟

بی حس کردن دهان

اولین مرحله در پر کردن حفره دندان اعمال بی حسی است. اکثر دندانپزشکان در این مرحله دندان و لثه را با ژلی بی حس کننده شروع می کنند. ژل روی خط لثه مالیده می شود تا این ناحیه برای تزریق بی حس شود. هنگامی که ناحیه لثه بی حس شد بی حس کننده تزریقی به لثه تزریق می شود. این بی حس کننده دهان را برای مدت زمان پر کردن دندان کاملا بی حس می کند. برخی از دندانپزشکان همچنین نیتروژن اکسید  را برای بیماران و مراجعانی که مایل به بی حسی نیستند در نظر میگیرند.

آماده کردن دهان و دندان

برای اینکه دندانی که قرار است پر شود از دندان های دیگر جدا باشد، دندانپزشک از یک شیلد پلاستیکی استفاده میکند. با اینکار احتمال آسیب رسیدن به دندان های دیگر کاهش میابد و تمرکز دندانپزشک تنها متوجه دندان آسیب دیده است.  این شیلد همچنین از ورود مایعات و ذرات ریز دندان به داخل دهان و گلو جلوگیری می کند.

بیشتربخوانید... متخصص ارتودنسی تهران

از بین بردن محل پوسیدگی و تمیز کردن آن

 دندانی که دچار پوسیدگی شده است معمولا شامل حفره، سوراخ و تغییر رنگ است. دندانپزشک شما از یک مته، لیزر یا ابزار دیگری برای از بین بردن قسمت پوسیده دندان استفاده می کند.

پر کردن حفره

 پس از برداشتن قسمت پوسیده دندان، اکنون حفره ای در دندان برجای مانده است که باید پر شود. این حفره با کمک یکی از انواع مواد پر کننده دندان که در بالا توضیح داده شد پر می شود.

منبع: مجله دندانپزشکی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 25 مرداد 1401
بازدید : 173
نویسنده : mozhgan

درمان های زیبایی محافظه کارانه یا کم تهاجمی دندانپزشکی روز به روز بین مردم محبوب تر می شوند. بلیچینگ دندان (سفید کردن دندان) یکی از این روش های درمانی هست که در موارد تغییر رنگ دندان ها کاربرد دارد. سفیدکردن دندان‌ها فقط به دنیای امروز محدود نمی‌شود.استفاده از هیدروژن پروکساید برای ازبین بردن لکه‌ها و سفیدکردن دندان‌ها به سال 1884 میلادی برمی‌گردد. تقاضا برای لبخندی سفید و جذاب از سال ها قبل وجود داشته و همچنان این درخواست ادامه دارد. بنابراین برای برآوردن این خواسته افراد به سراغ یکی از روش‌های سفیدکردن دندان‌ها می‌روند. روش‌های درمانی زیادی برای سفیدکردن دندان یا بلیچینگ در منزل و یا داخل مطب وجود دارد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی طرح لبخند

 بلیچینگ تغییر رنگ های خارجی و داخلی دندان ها را از بین می‌برد و رنگ آن‌ها را سفید می‌سازد. با این روش می‌توان لکه‌های ناشی از غذاها و نوشیدنی ها، سن و همچنین تغییر رنگ های مربوط به برخی بیماری‌های دهانی و دندانی را برطرف نمود و سفیدی را به دندان‌ها بازگرداند. امروزه بلیچینگ دندان با استفاده از ژلی صورت می‌گیرد که در ترکیب آن هیدروژن پروکساید وجود دارد و با استفاده از روش‌ها و ابزار‌های مختلف روی دندان‌ها اعمال می‌شود. یکی از پیشرفته‌ترین درمان‌ها برای بلیچینگ دندان، بلیچینگ دندان با لیزر (Diode) است.

بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی چه قدر است ؟

بلیچینگ دندان با لیزر دیود چه مدت طول می‌کشد ؟

 طی درمان، اشعه‌ی لیزر دیود با طول موج و شدت مشخص بر روی دندان‌ها اعمال می‌شود و با افزایش حرارت، ژل بلیچینگ تجزیه شده و فعالیتش تسریع می‌‌گردد.  طی پروسه ی درمان،‌ دندان‌ها دو الی سه درجه روشن‌تر می‌شوند. سپس شخص نیاز دارد تا طبق معاینه و نظر بهترین متخصص ترمیمی و زیبایی یک تا دو جلسه‌ی دیگر مراجعه کند تا بعد از اعمال مجدد بلیچینگ با لیزر دیود، طی دو الی سه هفته دندان‌هایی کاملا سفید و زیبا داشته باشد. 

بیشتربخوانید... درمان لبخند لثه ای با ارتودنسی

مزایای استفاده از بلیچینگ دندان با لیزر دیود چیست ؟

  • جلوگیری از کاهش سختی مینا
  • افزایش اثربخشی
  • کاهش حساسیت دندان ها
  • کوتاه شدن زمان درمان 

معایب و عوارض استفاده از لیزر برای بلیچینگ چیست ؟

در صورت کاربرد مواد استاندارد و روش صحیح، استفاده از لیزر جهت بلیچینگ هیچ عارضه ای دربرندارد. همچنین برای این روش عیب خاصی نمی توان متصور شد مگر اینکه این روش کمی گران تر از روش های عادی است و نیاز به تجهیزات بیشتر و تخصص و مهارت دندانپزشک دارد.

منبع: مجله دندانپزشکی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 25 مرداد 1401
بازدید : 184
نویسنده : mozhgan

نوشیدن آب برای بدن فایده‌های بیشماری دارد از جمله می‌توانیم به حفظ و شادابی پوست، سلامت قلب، افزایش انرژی، کاهش وزن و بسیاری موارد دیگر اشاره کنیم، نوشیدن آن را از یاد نبرید و سلامت بدنتان را با آن تضمین کنید. در ادامه به برخی از مزیت‌های درمانی نوشیدن آب اشاره می‌کنیم. آب منبع خوبی برای حفظ و شادابی پوست به شمار می‌رود، برای سلامت قلب مفید است، انرژی را افزایش داده و باعث کاهش وزن است و ترکیب اصلی نسوج بدن است و به‌طور متوسط حدود 65 درصد وزن بدن یک شخص بالغ را آب تشکیل می‌دهد که این مقدار برای کودکان بیشتر است. آب در جلوگیری از آنژین قلبی, میگرن, کولیت, آسم, فشار خون بالا, دیابت در مراحل اولیه, کلسترول بالا, افسردگی, سندرم خستگی مزمن, لوپوس, ام.اس. و دیستروفی عضلانی نقش دارد.

بیشتربخوانید... برنامه غذایی سالم

1 ــ آب و سلامت پوست

قبل از هر چیز باید بدانید آب منبع خوبی برای سلامت پوست است و با از بین بردن سموم بدن باعث شفافیت طبیعی پوست شما خواهد شد.

2 ــ آب و سلامت قلب

با نوشیدن مقدار آب توصیه‌شده در روز، می‌توان از بروز حملات قلبی پیشگیری کرد و یا احتمال ابتلا به آن را کاهش داد.

 3 ــ آب و انرژی بدن

میزان انرژی در کسانی که روزانه به‌مقدار کافی آب می‌نوشند نسبت به افرادی که بدنشان با کمبود آب روبه‌روست، از سطح بالاتری برخوردار است.

بیشتربخوانید... رژیم اتکینز چیست

 4 ــ آب و حفظ تناسب اندام

اگر به‌دنبال کاهش وزن هستید، بدانید که آب باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و باعث می‌شود احساس سیر بودن به شما دست دهد، بنابراین سعی کنید به‌جای نوشیدن نوشیدنی‌های پرکالری، آب بنوشید.

 5 ــ آب و سلول‌های بدن

آب حلالی است که در آن بسیاری از موادی که برای اعمال سلولی لازم است حل می‌شود. آب موادی را که در خود حل کرده است در بدن انتقال داده و از طریق خون و مایع بین‌سلولی در اختیار سلول‌ها قرار می‌دهد.

 6 ــ آب و بهبود عملکرد دستگاه گوارش

 آب باعث سهولت حرکت مواد دفعی در روده می‌شود و از بروز یبوست پیشگیری می‌کند.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری آسان

 7 ــ آب و دفع سموم از بدن

نقش دیگر آب این است که مواد زائد و سمومی مثل اوره را که بر اثر متابولیسم مواد پروتئینی در بدن تولید می‌شود، دفع می‌کند.

8 ــ آب و سوزش معده

یکی از فواید آب جلوگیری و درمان سوزش معده است.

منبع: مجله لاغری و تناسب اندام



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 25 مرداد 1401
بازدید : 181
نویسنده : mozhgan

در این مقاله از مجله دندانپزشکی دندان قصد داریم شما را با مینی ایمپلنت دندان آشنا سازیم پس اگر قصد انتخاب یک روش جایگزینی برای دندان از دست رفه خود هستید با ما همراه باشید.

مینی اسکرو دندان ایمپلنت کوچک در واقع نوعی از ایمپلنت دندان هستند که بسیار باریکتر از نمونه های شناخته شده و معمولی هستند. چنانچه دندان های از دست رفته شما کوچک باشند و جای خیلی زیادی را پیش از افتادن اشغال نکرده باشند جراح دهان و دندان یا متخصص ایمپلنت، به جای استفاده از پیچ های تیتانیومی معمولی از مینی اسکروها یا پیچ های نازکی برای کاشت دندان استفاده میکند. به این مینی اسکروها که جایگزین دندان های کوچکتر ما میشوند مینی ایمپلنت دندان میگویند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت دو فک با ریتینر

کاربرد اصلی مینی اسکرو دندان چیست؟

از ایمپلنت های کوچک دندان می توان برای نگه داشتن دندان های مصنوعی استفاده کرد که باعث می شود غذا خوردن و صحبت کردن برای افرادی که دارای دندان مصنوعی هستند راحت تر باشد. برای ترمیم یا جایگزین کردن انواع دندانهای زیر معمولاً از ایمپلنت های کوچک دندان استفاده می شود:

  • بخشی از لثه که پهنای کمی دارد
  • دندانهای جلو
  • پرمولارها یا دندان های پیش
  • دندانهای کوچک

جوانب مثبت و منفی کاشت دندان با مینی اسکرو دندان چیست؟

ارزان هستند نیازی به پیوند استخوان ندارند دوره بهبودی سریعتر دارند برای حمایت از پروتزهای قابل جابجایی می توان از ایمپلنت های کوچک دندان استفاده کرد ایمپلنت های کوچک می توانند با پروتزهای موجود مطابقت داشته و به افرادی که از پروتز استفاده می کنند اعتماد به نفس ، پایداری و راحتی بیشتری را ارائه دهند نیاز به عمل جراحی را برطرف می کنند می توان ایمپلنت های کوچک دندان را به راحتی تمیز کرد به بهبود گفتار کمک می کند جویدن و گاز زدن لقمه ها را راحت تر می میکند حرکت دندان را کاهش میدهد نیاز به مواد اتصال دهنده یا چسب را از بین می برد بوی بد دهان را کاهش می دهد

بیشتربخوانید... لبخند لثه ای چیست

جوانب منفی و عوارض مینی ایمپلنت چیست؟

  • به دلیل کوچک بودن مینی اسکروها، این روش می تواند باعث ایجاد استرس روی استخوان فک بیمار شود و به دلیل توزیع متفاوت وزن، مدت زمان بهبودی بیشتری نیاز باشد.
  • فواید و مزایای ایمپلنت دندان معمولی پایدارتر از مینی اسکرو دندان هستند.
  • ایمپلنت های معمولی قدرت جوندگی بیشتری به افراد میدهند. در حالی که مینی اسکروها اینگونه نیستند.
  • حلقه های O که در اطراف توپ مینی اسکروها قرار دارند باید هنگام شل شدن تعویض شوند
  • برای افرادی که دندان قروچه دارند این روش توصیه نمی شود ، زیرا این امر می تواند باعث کند شدن فرآیند استخوانسازی یا جوش ایمپلنت به استخوان میشود.

بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 22 مرداد 1401
بازدید : 171
نویسنده : mozhgan

شکم‌بند یکی از روش‌های معمول در جراحی کانتورینگ بدن توسط بهترین جراح لاغری است که در طیف وسیعی از انواع بدن که پوست و چربی بیش‌ازحد در شکم ایجاد کرده‌اند، استفاده می‌شود. درنتیجه این روش می‌تواند از بسیاری جهات متناسب با نیازهای بافتی بیمار اصلاح شود. مدت‌زمان لازم برای برش شکم و این‌که آیا لیپوساکشن به‌عنوان بخشی از همان روش انجام می‌شود یا خیر، همیشه دو ملاحظه اصلی است.

 نکته مهم دیگر این است که وزن بیمار در زمان انجام عمل لاغری باید چه مقدار باشد. بسیاری از بیماران به دنبال ایجاد شکم هستند که بیش از وزن ایده آل بدن آن‌ها باشد. آن‌ها ممکن است بخواهند قبل از جراحی لاغر شوند و حتی ممکن است وزن هدف را در ذهن داشته باشند. برخی دیگر می‌گویند که دیگر نمی‌توانند وزن کم کنند و برای کاهش وزن خود نیاز به جراحی دارند. درحالی‌که هرگز نباید برداشتن شکم و یا لیپوساکشن را به‌عنوان یک روش کاهش وزن در نظر گرفت، اما بدیهی است که پس‌ازآن به دلیل از بین بردن بافت و اثرات کاتابولیکی جراحی، مقداری کاهش وزن ایجاد می‌کند.

بیشتربخوانید.. عمل اسلیو

لیپوساکشن

لیپوساکشن سال‌ها به افراد کمک کرده تا ظاهر باریک‌تری داشته باشند. با توجه به پیشرفت‌های فن‌آوری طی سال‌های گذشته، اکنون تکنیک‌های پیشرفته برای دستیابی به نتیجه مطلوب و ایمن‌سازی روش‌های درمانی اجراشده است. توجه به این نکته مهم است که لیپوساکشن نمی‌تواند مقادیر زیادی چربی را از بین ببرد و وسیله‌ای برای کاهش وزن زیاد نیست. بلکه از لیپوساکشن برای کاهش مقادیر کمی چربی که در برابر ورزش و رژیم لاغری مقاوم هستند، استفاده می‌شود.

بیشتربخوانید... اسلیو معده

فواید

مزیت اصلی درمان لیپوساکشن این است که نتایج فوری به همراه خواهد داشت! به دلیل تهاجمی بودن روش درمانی، چربی ناخواسته بلافاصله از پهلو خارج می‌شود. متخصص زیبایی دقیقاً کاری خواهد کرد تا کناره‌های بدن باریک شود و منحنی‌های شما افزایش یابد. این نتایج بلافاصله پس از جراحی قابل‌توجه خواهد بود. اشکال پیشرفته لیپوساکشن که متخصص استفاده می‌کند، به بیش از چند روز خرابی نیاز نخواهد داشت. لیپوساکشن پهلوها برای بیمارانی که می‌خواهند فوراً نتیجه خود را ببینند بسیار مناسب است. افراد سالمی که در اثر تمرین یا رژیم غذایی هیچ‌گونه بهبودی در ظاهر خود مشاهده نکرده‌اند، کاندیداهای ایده آل لیپوساکشن هستند. این افراد باید پوستی الاستیک داشته باشند و درمجموع از سلامت خوبی برخوردار بوده و اخیراً بدون هیچ‌گونه آسیب‌دیدگی باشند. در حالت ایده آل، بیمار باید عادت سیگار کشیدن را برای چند هفته قبل و بعد از درمان متوقف کند.

بیشتربخوانید... بهترین روش لاغری


تاریخ : شنبه 22 مرداد 1401
بازدید : 162
نویسنده : mozhgan

استفاده از درمان ارتودنسی دندان زودبازه باعث شده عده ای افراد به این باور برسند که ارتودنسی زودبازه می‌تواند جایگزین ارتودنس های قدیمی شود. در عوض تحمل براکت ها برای چندین ماه یا سال در دهان می تواند از طریق ارتودنسی سریع ظرف مدت کوتاهی به نتیجه مشابه دست پیدا کند. در ارتودنسی زودبازه استفاده از کامپوزیت دندان، روکش دندان، لمینت دندان برای برداشتن فاصله بین دندان ها، اصلاح دندان ها، همپوشانی دندان ها و نظم دهی به دندان ها استفاده می شود که شما بتوانید لبخندی زیبا داشته باشید. زمانی که دندان‌ها و دهان شما توسط متخصص ارتودنسی در تهران بررسی و معاینه نشود، نمی‌توان به طور حتما زمان و مدت ارتودنسی را برآورد کرد.

البته مسلم است ارتودنسی زودبازه در مقایسه با سایر انواع گوناگون زمان کمتری می برد. درمان ارتودنسی سریع در چندین جلسه به پایان می رسد و شما با خیال آسوده و داشتن لبخند جذاب با کلینیک دندانپزشکی خداحافظی خواهید کرد. بیشتربخوانید... ارتودنسی فانکشنال چیست

متقاضیان ایده‌آل ارتودنسی زودبازه

شرط لازم برای اثربخشی ارتودنسی زود بازه، نداشتن اختلالات فکی دندان و سلامت کامل بایت است. متخصص ارتودنسی در جلسه اول مشاوره، می بایست دندان های بیماران را چکاپ کند. چنانچه فرد مشکل داشته باشد، متخصص راهکارهای استفاده از دیگر روش های ارتودنسی را به شما معرفی خواهد کرد. در صورت سالم بودن بایت و دارا بودن شرایط زیر متقاضی ارتودنسی زودبازده قلمداد می شود. راضی نبودن از لبخند کج بودن دندان‌ها وجود فاصله بین دندان ها نامرتب بودن دندان ها شلوغی و به هم فشرده بودن دندان ها اگر شما تحت درمان با بریس ها یا دیگر روش‌های ارتودنسی هستید؛ اما هنوز هم لبخند خود را دوست ندارید با ارتودنسی زودبازه می توانید به رویاها و آرزوهای خود در زمینه داشتن لبخند زیبا دست یابید و بهتر است در شرایط خاص از ارتودنسی زود بازه استفاده شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک نامرئی

چگونگی انجام ارتودنسی زودبازه

 ارتودنسی زودبازه جایگزین بدون درد روش های قدیمی ارتودنسی است که دندان های زیبا و صاف و مرتب را تنها پس از چند جلسه تحویل شما می دهد. چند درمان ارتودنسی وجود دارد که از آن ها به عنوان ارتودنسی زودبازه یاد می‌شود. این روش ها عبارتند از:

  • لمینت دندان
  • درمان روکش دندان
  • کامپوزیت دندان در ارتودنسی زودبازه
  • روکش دندان

منبع: مجله ارتوبلاگ



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 22 مرداد 1401
بازدید : 185
نویسنده : mozhgan

چاقی به یکی از معضل های اذیت کننده در جامعه تبدیل شده است که افراد خیلی زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برخی از افراد با استفاده از ورزش و رژیم های غذایی می توانند وزن خودشان را به اندازه دقیق و درست برسانند و اضافه وزن خود را از بین برند. اما برخی از افراد هم هستند که چاقی مفرط دارند و یا به دلیل بیماری و مسائل دیگری نمی توانند وزن خود را فقط با ورزش و رژیم غذایی پایین بیاورند. یکی از روش هایی که می توان توسط آن چاقی مفرط را درمان کرد، عمل سرپایی لاغری می باشد. این عمل لاغری زمان زیادی نمی برد و بسته به حال بعد از جراحی بیمار دوران نقاهت او پس از چند روز به پایان می رسد و بیمار می تواند به زندگی عادی خودش برگردد. جراحی سرپایی لاغری بطور خیلی گسترده‌ای در سال های اخیر زیاد شده است. می‌توان گفت در سال ۲۰۰۲ میزان 63 درصد از کل جراحی هایی که انجام شده است، جزو جراحی های سرپایی لاغری بوده است.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری آسان و سریع

روش های مختلف عمل سرپایی لاغری

  • گاستریک بای‌پس
  • اسلیم گاسترکتومی یا اسلیو معده
  • باندینگ یا حلقه معده
  • لیپوماتیک

بهترین روش عمل سرپایی لاغری مورد آخر یعنی لیپوماتیک می باشد.

گاستریک بای‌پس معده

بای پس معده جراحی است که با تغییر در نحوه مدیریت غذای مصرفی، به لاغری کمک می کند و غذای اضافی را از معده به روده کوچک منتقل می کند. بعد از جراحی ، معده شما کوچکتر خواهد شد و با غذای کمتری احساس سیری خواهید کرد.

بیشتربخوانید... بهترین عمل لاغری شکم و پهلو

اسلیم گاسترکتومی

 این روش در اصل به عنوان تغییری در روش جراحی می باشد. در اسلیم گاسترکتومی که به جراحی اسلیو معده شناخته شده است، معده به دو قسمت تقسیم می شود. قسمت اصلی معده که مقدار خیلی کمی غذا داخل آن جای می گیرد به شکل یک موز توسط منگنه های مخصوص درمی‌آید که از داخل آن یک لوله رد می شود. این جراحی معمولاً یکی از بیشترین درصد های استفاده مردم برای لاغری می باشد.

بیشتربخوانید... ثابت ماندن وزن در رژیم

باندینگ یا حلقه معده

یکی از روش های دیگر که می توان توسط آن حجم معده را کاهش داده و باعث لاغری شد باندینگ و حلقه معده است.

لیپوماتیک

لیپوماتیک یکی از روش های عمل سرپایی لاغری می باشد و روشی است که در آن چربی اضافی برداشته می‌شود و به ناحیه مورد نظری که نیاز به چربی دارد اضافه می‌شود.

منبع: مجله جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 22 مرداد 1401
بازدید : 162
نویسنده : mozhgan

درمان های زیبایی محافظه کارانه یا کم تهاجمی دندانپزشکی روز به روز بین مردم محبوب تر می شوند. بلیچینگ دندان (سفید کردن دندان) یکی از این روش های درمانی هست که در موارد تغییر رنگ دندان ها کاربرد دارد. سفیدکردن دندان‌ها فقط به دنیای امروز محدود نمی‌شود.استفاده از هیدروژن پروکساید برای ازبین بردن لکه‌ها و سفیدکردن دندان‌ها به سال 1884 میلادی برمی‌گردد. تقاضا برای لبخندی سفید و جذاب از سال ها قبل وجود داشته و همچنان این درخواست ادامه دارد. بنابراین برای برآوردن این خواسته افراد به سراغ یکی از روش‌های سفیدکردن دندان‌ها می‌روند. روش‌های درمانی زیادی برای سفیدکردن دندان یا بلیچینگ در منزل و یا داخل مطب وجود دارد. بلیچینگ تغییر رنگ های خارجی و داخلی دندان ها را از بین می‌برد و رنگ آن‌ها را سفید می‌سازد. با این روش می‌توان لکه‌های ناشی از غذاها و نوشیدنی ها، سن و همچنین تغییر رنگ های مربوط به برخی بیماری‌های دهانی و دندانی را برطرف نمود و سفیدی را به دندان‌ها بازگرداند. امروزه بلیچینگ دندان با استفاده از ژلی صورت می‌گیرد که در ترکیب آن هیدروژن پروکساید وجود دارد و با استفاده از روش‌ها و ابزار‌های مختلف روی دندان‌ها اعمال می‌شود. یکی از پیشرفته‌ترین درمان‌ها برای بلیچینگ دندان، بلیچینگ دندان با لیزر (Diode) است.

بیشتربخوانید... آبسه دندان درمان

 بلیچینگ دندان با لیزر دیود چه مدت طول می‌کشد ؟

طی درمان، اشعه‌ی لیزر دیود با طول موج و شدت مشخص بر روی دندان‌ها اعمال می‌شود و با افزایش حرارت، ژل بلیچینگ تجزیه شده و فعالیتش تسریع می‌‌گردد.  طی پروسه ی درمان،‌ دندان‌ها دو الی سه درجه روشن‌تر می‌شوند. سپس شخص نیاز دارد تا طبق معاینه و نظر بهترین متخصص ترمیمی و زیبایی یک تا دو جلسه‌ی دیگر مراجعه کند تا بعد از اعمال مجدد بلیچینگ با لیزر دیود، طی دو الی سه هفته دندان‌هایی کاملا سفید و زیبا داشته باشد. 

بیشتربخوانید... لمینت دندان خرگوشی

مزایای استفاده از بلیچینگ دندان با لیزر دیود چیست ؟

جلوگیری از کاهش سختی مینا افزایش اثربخشی کاهش حساسیت دندان ها کوتاه شدن زمان درمان 

بیشتربخوانید... کامپوزیت ونیر

معایب و عوارض استفاده از لیزر برای بلیچینگ چیست ؟

 در صورت کاربرد مواد استاندارد و روش صحیح، استفاده از لیزر جهت بلیچینگ هیچ عارضه ای دربرندارد. همچنین برای این روش عیب خاصی نمی توان متصور شد مگر اینکه این روش کمی گران تر از روش های عادی است و نیاز به تجهیزات بیشتر و تخصص و مهارت دندانپزشک دارد.

منبع: مجله لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 22 مرداد 1401
بازدید : 163
نویسنده : mozhgan

تعرفه قیمت لمینت دندان یکی از اصلی ترین نگرانی های افرادی است که به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه و ترمیم زیبایی دندان ها انجام می دهند. پس از درمان دندان های پوسیده، امروزه لمینت دندان یکی از محبوب ترین درمان های زیبایی دندان است. وجود لبخند های زیبا، باعث افزایش اعتماد به نفس و حس منحصر به فرد بودن به افراد می دهد. زیبایی دندان در ایجاد یک طرح لبخند زیبا بسیار موثر خواهد بود. در این میان قیمت لمینت دندان از موضوعات مورد توجه افرادی است که قصد انجام لمینت دندان دارند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی طرح لبخند

لمینت دندان

لمینت دندان با استفاده از مواد اولیه که به رنگ سفید است، ایرادات و اشکالات مختلفی دندان ها و فواصل بین دندان ها را اصلاح می کند. معمولا لمینت های دندان همرنگ با دندان های بیمار است. لمینت دندان از روکشی بسیار نازک از جنس سرامیک و یا پرسلن تشکیل شده است که توسط متخصص زیبایی به دندان های بیمار چسبانده می شود و ظاهری زیبا به دندان های وی می دهد. برای نصب لمینت دندان، مقداری دندان ها تراشیده می شود، تا به آسانی و به شکل صحیح به دندان ها بچسبد. برای چسباندن لمینت بر روی دندان ها از چسب های ویژه استفاده می شود.

نوع لمینت سرامیکی

 جنس لمینت ها می تواند تاثیر بسزایی در افزایش و یا کاهش قیمت لمینت برای دندان بگذارد. با بالاتر رفتن کیفیت لمینت دندان، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی یا لمینت

هزینه های لومینیزر

لومینیزر نوعی از لمینت دندان است که ضخامت بسیار کمی دارند و برای نصب نیاز به تراشیدن دندان ها ندارد، اما به دلیل ضخامت بسیار پایین آن، عموما برای لیمنت دندان از آن استفاده نمی‌شود؛ چرا که رنگ دندان های زیرین بر روی لمینت تاثیر می گذارد. میزان روشنایی لمینت لومینیرز از لمینت های سرامیکی بسیار کمتر است. همچنین هزینه لمینت لنز لومینیزر نیز نسبت به لمینت سرامیکی به دلیل عدم نیاز به تراشیدن دندان ها کمتر خواهد بود. اما اگر قصد زیبایی دندان های خود را دارید بهتر است از لمینت سرامیکی استفاده کنید که دارای درخشندگی و سفیدی بیشتری است.

بیشتربخوانید...  ارتودنسی با براکت سرامیکی

 تعرفه قیمت لمینت در سال جاری برای هر دندان

 برای لمینت دندان نیز مانند سایر انواع خدمات دندانپزشکی نمی‌توان قیمت دقیقی را بیان کرد. در رابطه با هزینه لمینت دندان نیز این مورد صدق می کند. به همین جهت فقط تعرفه لمینت دندان به صورت حدودی به افرادی که هنوز برای لمینت دندان اقدام نکرده اند، بیان می می شود.

منبع: مجله ارتودنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 مرداد 1401
بازدید : 165
نویسنده : mozhgan

رژیمی که از آن تحت عنوان ۷ روزه یا (GM Diet Plan) یا رژیم لاغری سریع جنرال موتورز یاد می شود در واقع یک برنامه رژیمی ساده و کاربردی برای کاهش وزن است که توسط شرکت جنرال موتورز تهیه شده است. هدف این شرکت از ارائه چنین برنامه غذایی، افزایش یا دست کم حفظ سلامت کارکنانش بود. رژیم لاغری ۷ روزه یک همکاری بزرگ بین نهادهای سلامتی مانند GM، FDA، USDA با این کمپانی بود و جالبتر اینکه، در نهایت قبل از تایید نهایی در مرکز تحقیقات دانشگاه جان هاپکینز مورد آزمایش قرار گرفته است.

بیشتربخوانید... بهترین جراح لاغری

مزایای رژیم لاغری ۷ روزه چیست؟

 با توجه به اصولی که در این بهترین روش لاغری گنجانده شده، افردی که به مدت ۱ هفته خود را پایبند رژیم لاغری جنرال موتورز می کنند، می توانند از فواید و مزایای این رژیم بهره مند شوند:

مصرف شکر کاهش میابد

  در این برنامه لاغری به غیر از قند فروکتوز، عملا هیچ نوع غذا یا خوراکی قندی دیگر مصرف نمی شود و این برای افراد دیابتی و کسانی که تا پیش از این شکر زیاد مصرف می کردند مفید است.

بیشتربخوانید... جراح لاغری

از بدن سم زدایی می شود

 به دلیل مصرف مقادیر زیادی آب و غذای سالم و محدود کردن مصرف هر نوع غذای ناخواسته دیگر، بدن سموم اضافی را از بین می برد و مواد زائد را دفع می کند.‍

پوست افراد درخشان و سالم تر می شود

  به طبع پس از سم زدایی که طی این ۱ هفته انجام می گیرد، سلامت پوست نیز بهبود پیدا می کند و از لطافت و درخشندگی طبیعی برخوردار خواهد شد.

بیشتربخوانید... اسلیو معده

متابولیسم به طرز عجیبی بهبود میابد

  عادات غذایی سالم و مصرف بیشتر آب به بهبود متابولیسم بدن کمک می کند. و هرچه میزان متابولیسم بدن بالاتر و بهتر باشد میزان کالری و چربی سوزی نیز افزایش میابد و این یعنی تضمین کاهش وزن موثر در یک مدت زمان منطقی.

هضم غذا به مراتب بهتر می شود

  غذای مصرفی در طول دوره رژیم لاغری ۷ روزه سرشار از فیبر است و بنابراین حرکات روده شما را بهبود می بخشد و این یعنی هضم غذا بسیار بهتر از قبل می شود.

عادات غذایی بهتری جایگزین عادات جاری می شود 

این رژیم غذایی به طور کلی ما را به مصرف میوه ها و سبزیجات که کالری کم و فیبر زیادی دارند تشویق می کند. در نتیجه طی یک هفته از رژیم GM ما عادت می کنیم که بهتر بخوریم و عادات غذایی سالمتری داشته باشیم.


تاریخ : سه شنبه 18 مرداد 1401
بازدید : 162
نویسنده : mozhgan

رژیم اتکینز، یک رژیم لاغری با کربوهیدرات پایین در کنار عمل لاغری است.

آیا از وزن تان راضی هستید؟

اگر چنین است تبریک می گویم. حتی اگر شما از وزن خود راضی هستید باز هم رژیم اتکینز می تواند در مواردی همچون حفظ وزن شما و یا بالابردن سطح سلامتی تان به شما کمک کند و هم چنین می توانید با تغییر رژیم تان سبک تر شوید.

بیشتربخوانید... لاغری شکم و پهلو

اهداف شما از کاهش وزن چیست؟

اگر هدف شما تنها کاهش مقدار کمی از وزن تان باشد احتمالاً در کمتر از یک ماه به هدف خود می رسید. عده ای در دو هفته اول انجام اتکینز حدود 6 کیلو از وزنشان را کاهش داده اند. نتایج به دست آمده از روند انجام اتکینز به طور قابل ملاحظه ای به عواملی همچون سن، جنس و سطح فعالیت مقاومت متابولیک بستگی دارد البته روند انجام برنامه ها هم بسیار مهم است.

آیا می توانید از مواد قندی بگذرید؟

 اگر شما راحت از قندها بگذرید و به روی سبزیجات تکیه کنید به طور حتم می بینید که کلسترول مضر خون کاهش می یابد و اگر قند خون بالا دارید باید به تعداد قندهایی که می خورید دقت کنید. بیشتر استفاده کنندگان از رژیم اتکینز که دچار دیابت نوع 2 بوده اند و برای آن انسولین و دارو مصرف می کردند، پس از مدتی با کمک دکترشان موفق به کاهش در داروها و یا حتی قطع آنها شده اند.

بیشتربخوانید... بوتاکس معده

آیا در رژیم های غذایی دیگر برای کوتاه مدت موفق بوده اید؟

 هر رژیمی که قابل تحمل نباشد محکوم به کوتاهی و عدم تداوم است. حدود 95% از افرادی که کاهش وزن موفقی داشتند، دوباره به حالت اول خود بر می گردند. اراده به تنهایی به نگهداری وزن کمک نمی کند! مطالعات نشان می دهد وزن کم شده در رژیم های لاغری با چربی بالا بهتر ثابت می ماند.

آیا در انجام رژیم های لاغری دیگر احساس گرسنگی می کردید؟

 یک رژیم غذایی که چربی در آن کاهش یافته است همیشه قند در این رژیم غذایی افزایش یافته است. این عامل باعث می شد که گلوکز به سرعت وارد جریان خون شما شود، مخصوصاً در قندهایی که کیفیت پایین تری دارند. نتیجه این روند مانند یک راه آهن پرپیچ و خم مرتفع است که مدام قند خون شما را بالا  و پایین می کند و باعث گرسنگی شما می شود اما در اتکینز که شما اجازه خوردن یک اسنک در روز را دارید نشان می دهد که در طول روز گرسته نمی شوید.

بیشتربخوانید... جراحی لاغری


تاریخ : سه شنبه 18 مرداد 1401
بازدید : 182
نویسنده : mozhgan

عدم رعایت برنامه غذایی سالم ممکن است حتی جدیدترین متد جراحی لاغری را نیز با شکست روبه رو کند. از آنجایی که طی جراحی لاغری تغییراتی در نحوه گوارش غذا اعمال می شود، پیروی از رژیم لاغری پس از جراحی لاغری، تاثیر بسیاری در تسریع بهبودی، جلوگیری از بروز عوارض جراحی و همچنین رسیدن به اندام ایده آل دارد. اما چه غذاهایی برای بیماران پس از جراحی لاغری می تواند مضر باشد؟ 

بیشتربخوانید... عمل لاغری شکم و پهلو

آجیل

هضم آجیل حتی برای افرادی که ساختار معده طبیعی و سالم دارند نیز دشوار است.

پاپ کورن

 پاپ کورن درون معده را پر کرده و موجب می شود تا فرد احساس سیری کند. در برخی مواقع این حساس برای افرادی که جراحی لاغری انجام داده اند می تواند مضر، آزاردهنده و دردناک باشد و یکی از خوراکی ممنوعه پس از جراحی لاغری است.

گوشت قرمز

 گوشت قرمز کم چرب می تواند برای سلامتی مفید باشد، اما در عین حال ممکن است موجب ناراحتی معده شود.

الکل

 بیماران باید تا ۶ ماه پس از اسلیو معده یا سایر انواع جراحی لاغری، از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنند.

کرفس

 هنگامی که یک قطعه کرفس را گاز می زنید، اغلب مجبورید رشته های سخت و فیبروزی ساقه آن را بهطور کامل بجوید.

بیشتربخوانید... ثابت ماندن وزن در بدنسازی

گوشت برشته شده

حتی اگر از گوشت های مناسب و سینه مرغ بدون پوست استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که آنها خوب پخته شده باشند. اگر گوشت را زیادی برشته کنید، سفت خواهد شد و همین امر هضم آن را برای معده دشوار می کند.

کلم

کلم حتی برای افرادی که معده نرمالی دارند، غذایی باددار و نفاخ محسوب می شود.

نان

 مانند پاپ کورن، نان هم می تواند حجم معده را پر کرده و موجب نفخ شود.

میوه خشک

 از آنجایی که میوه های خشک شده دارای مقادیر بالای فیبر می باشند، می توانند موجب معده درد و حالت تهوع در برخی بیماران پس از جراحی لاغری شوند.

میوه با پوست

فیبر موجود در پوست میوه ها ممکن است موجب معده درد برخی بیماران شود. سیب و گلابی پوست کنده یکی از بهترین میان وعده ها پس از  جراحی لاغری است.

میوه و سبزیجات خام

یکی دیگر از محرک های آزاردهنده معده، میوه و سبزیجات خام می باشد. اما راه حل بسیار ساده است. می توانید با پختن میوه و سبریجات، فیبر موجود در آنها را برای معده خود قابل هضم کنید. کبابی و بخار پز کردن سبزیجات ایده بسیار بهتری است.

منبع: مجله تناسب اندام جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : سه شنبه 18 مرداد 1401
بازدید : 128
نویسنده : mozhgan

تاج یا روکش دندان یک مفهوم جدید و روشی کاربردی در ترمیم دندان های آسیب دیده است. اگرچه روکش ها از زمان های بسیار قدیم نیز وجود داشته اند ولی امروزه با تنوع زیادی در خصوص آن ها روبرو هستیم. امروزه مردم در هر سنی که باشند می توانند به راحتی با انواع تاج دندان اقدام به ترمیم پوسیدگی دندان خود کنند و تا آخر عمر از وجود دندان خود بهره مند شوند. این مقاله درباره انواع تاج و روکش های دندانی است و اطلاعات کافی درباره 5 نوع روکش مختلف دندانپزشکی را در اختار شما قرار میدهد. اگر مایلید که دندان خود را با کمک این مواد روکش کنید حتما این مقاله از مجله دندانپزشکی ارتودنتیست را بخوانید.

آشنایی با 5 نوع روکش دندان

  1. روکش استیل دندان

یکی از متداول ترین مواد بکار رفته در ساختار تاج ها و روکش های دندانی (مخصوصا دندانپزشکی اطفال)، استیل ضد زنگ است. این روکش گزینه ای ایده آل برای دندانهای شیری کودکان است که نیاز به ترمیم دارد. اگر دندان کودک هنوز فرصتی برای کشیده نشدن داشته باشد از روکش استیل دندان کودکان برای ترمیم دندان استفاده میشود.

  1. روکش سفید دندان ای اس

روکش دندان ES نوعی تاج پیش ساخته یا آماده است که به صورت آناتومیک (نمای اکلوزال) از قبل کار شده است و نیازی به دستکاری یا اصلاحات بعد از نصب ندارد. این روکش بر روی دندان آسیب دیده قرار گرفته و نمای نسبتا طبیعی دارد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی یا لمینت دندان

  1. روکش سرامیکی دندان

روکش های تمام سرامیک از نوعی گل رس سفید و سخت به نام “Kaolin” ساخته میشود و آن را به یک انتخاب ایده آل برای یک تاج دندانی قوی و زیبا تبدیل می کند. این تاج دندان برای افرادی مناسب باست که به جهت زیبایی اقدام به نصی روکش میکنند. تاج های سرامیکی رنگ طبیعی دارند و از همه مهمتر، رنگ سفید آن با بقیه دندان ها هماهنگ است. این روکش ها در اصل فشرده شده هستند و در آن ها سرامیک به شکل و اندازه دندان در آمده است تا زیبایی طبیعی به نمای دندان و لبخند شما بدهند و مانند یک لایه ظریف و طبیعی دندان عمل میکنند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی های سرامیکی

  1. روکش فلز سرامیک دندان

یکی از متداول ترین روکش های دندانی، روکش هایی هستند که ترکیبی از فلز و سرامیک هستند. آن ها از رایجترین روش های ترمیم دندان های آسیب دیده به شمار میروند. همانطور که از نام این محصول پیداست، آن ها تاج های فلزی هستند که با روکش سرامیکی پوشیده شده اند تا استحکام و زیبایی شناسی همزمان به دندان بدهند. این تاج ها مخصوصا برای ترمیم دندان در افرادی که دندان قروچه داشته و با تحلیل مینای دندان مواجهند استفاده میشوند.

بیشتربخوانید... درمان ارتودنسی

  1. روکش طلایی دندان

کلاسیک ترین نوع روکش دندان آلیاژ طلا است. طلا به عنوان یک فلز نجیب، در برابر عناصری مانند آب یا اکسیژن بسیار مقاوم است. این نکته مثبت طلا باعث می شود تا آنها به شکل تاج نیز در دندانپزشکی مورد استفاده قرار بگیرند. طلا از مقاومت کششی بالایی برخوردار است و می تواند زیبایی و استحکام به دندان شما ببخشد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 18 مرداد 1401
بازدید : 164
نویسنده : mozhgan

حتما برای شما یا یکی از افراد خانواده‌تان پیش آمده که با درد ناگهانی دندان مواجه شده‌اید و یا در ساعات نیمه شب مشکل دندان درد شدیدی در شما به وجود آمده است و درد به قدری زیاد بوده که نمی‌توانستید تحمل کنید تا در روز بعد از دکتر وقت ویزیت گرفته و به او مراجعه کنید. برای انجام چنین خدماتی می‌توانید از دندانپزشکی شبانه روزی  استفاده کنید. معمولا در هر محله و منطقه‌ای یک کلینیک دندان پزشکی شبانه روزی وجود دارد که می‌تواند اقدامات حرفه‌ای دندان را در هفت روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته برای مردم انجام دهد.

بیشتربخوانید... لمینت دندان مدل خرگوشی

شایع‌ترین موارد اضطراری دندانپزشکی

 مواردی که افراد در صورت مواجه شدن با آن‌ها به دندان پزشکی های ۲۴ ساعته مراجعه می‌کنند عبارت‌ اند از:

  • کشیدن دندان‌ها
  • جراحی دهان یا ناراحتی
  • آبسه دندان
  • ایجاد حفره دندان
  • پر کردن دندان از دست رفته
  • تاج گمشده
  • ·         ایمپلنت دندان چیست
  • دندان ترک خورده
  • دندان درد
  • پروتزهای شکسته
  • موارد اضطراری ارتودنسی

بیشتربخوانید... لمینت یک دندان کج

 اورژانس دندانپزشکی چیست؟

دندانپزشکی اورژانسی برای کاهش درد، توقف خونریزی یا جلوگیری از آسیب به بدن اقدامات لازم و مربوطه را انجام دهد. موارد اضطراری بیشتر اوقات به دلیل آسیب‌های ضربه‌ای ایجاد می‌شوند؛ اما باز هم باید بگویم که می‌تواند در نتیجه نادیده گرفتن طولانی مدت بهداشت دهان و دندان و حفظ آن‌ها باشد. اکثریت مواردی که اورژانس دندانپزشکی صورت می‌گیرد به دلیل پوسیدگی دندان، پریودنتیت و عفونت دندان است. اورژانس فوری دندانپزشکی یکی از زیر مجموعه‌های دندانپزشکی ریال اورژانس دندانپزشکی و دندانپزشکی‌های شبانه روزی است که مواردی را برطرف می‌کند که نیاز به اقدام سریع دارند و به این معنی است که حدود یک ساعت برای درمان وقت دارید.  موارد اضطراری و فوری معمولا درد شدیدی دارند و چند کار وجود دارد که می‌توانید از خانه تا رسیدن به اورژانس فوری دندانپزشکی انجام دهید؛ اما ممکن است کافی نباشد. پس باید در اسرع وقت به دنبال کمک پزشکی باشید.

اقدامات اورژانس فوری دندان پزشکی

  • کشیدن دندان
  • عفونت دندان
  • درد صورت
  • خونریزی بافت لثه

 اورژانس فوری دندانپزشکی چه اقداماتی را انجام نمی‌دهد؟

بازدید منظم برای چک کردن و تمیز کردن دندان یادآوری بازدیدها عکس‌برداری از دندان به صورت معمولی درمان‌های پیشگیرانه بازدیدهای منظم برای بررسی ارتودنسی و بریس ها درمان حفره‌ها و پوسیدگی‌های دندانی که دردناک نیستند. کشیدن دندان‌هایی که دردناک نیستند. دندانپزشکی ترمیمی از جمله درمان ضایعات پوسیدگی بدون علامت اقدامات زیبایی دندانپزشکی

منبع: مجله دندانپزشکی لاچینه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 18 مرداد 1401
بازدید : 160
نویسنده : mozhgan

این حلقه با توزیع نیرو بین دندان ها، ناهنجاری های مربوط به آن را برطرف می‌کند. در ارتودنسی های قدیمی استفاده از حلقه متداول تر بود. در حال حاضر نیز از این حلقه ها استفاده می‌شود. این حلقه ها به دور دندان های آسیای بزرگ پوشانده می شود و با سیمان ارتودنسی ثابت می‌شوند. برای قرار دادن حلقه دور دندان ابتدا باید با جداشونده بین دندان های آسیا فضایی ایجاد کرد تا قرارگیری حلقه راحت تر باشد. حلقه به اندازه دندان تنظیم می شود و روی دندان قرار می‌گیرد؛ سپس از دندان خارج می‌شود تا قسمت داخلی حلقه به طور کامل خشک شود. از سیمان در قسمت داخلی حلقه استفاده می شود و سپس روی دندان قرار می‌گیرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک

حلقه ارتودنسی برای چه کسانی کاربرد دارد؟

همانطور که گفته شد استفاده حلقه که بخشی از خدمات ارتودنسی است، برای همه افراد امکان پذیر نیست. این حلقه ها در افرادی که فاصله بین دندان های آن ها زیاد است و یا کسانی که دندان هایشان درست روی هم قرار نمی‌گیرد، کاربرد دارد. حلقه ها با بندهای ارتودنسی در کسانی که مشکل تراز دندان دارند، بسیار پرکاربرد است. در این افراد شکاف های بسیار زیاد در دندان وجود دارد. این حلقه ها برای افرادی که ناهنجاری ساختار استخوانی دارند نیز سودمند است. احتمال دارد از دو یا چند حلقه برای رفع مشکل استفاده شود. استفاده از حلقه در کودکان بسیار مطلوب است؛ چون دندان های آن ها کاملاً رشد نکرده است و استفاده از حلقه ها روند درمان را سرعت می‌بخشد. در اصلاح اوربایت نیز بسیار مناسب هستند؛ چون این درمان نیازمند نقطه اتصال بسیار محکم هستند.

بیشتربخوانید... قیمت ایمپلنت دندان در سال 1401

نقش حلقه ارتودنسی در پوسیدگی دندان ها

با توجه به اینکه حلقه ارتودنسی کاملاً دندان را می‌پوشاند، به احتمال زیاد مواد غذایی در لابه لای آن ها گیر می‌کند. در اینصورت اگر بهداشت دهان و دندان به درستی انجام نشود، فرد در معرض خطر پوسیدگی دندان قرار می‌گیرد؛ بنابراین توصیه می‌شود تا پس از خوردن غذا از مسواک و نخ دندان استفاده شود. با استفاده از جریان آب شدید می‌توان دهان را به خوبی شستشو داد و مواد غذایی جا مانده در دندان، براکت و سیم را خارج کرد. شل شدن یکی از عمده مشکلات حلقه های ارتودنسی است. چون این حلقه ها، روی دندان آسیاب قرار دارند و تحت فشار زیادی قرار می‌گیرند؛ از این رو در طی درمان امکان شل شدن آن ها بسیار زیاد است. در صورت بروز مشکل برای رفع آن باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کرد.

منبع: مجله دندانپزشکی ارتوبلاگ



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 15 مرداد 1401
بازدید : 150
نویسنده : mozhgan

شاید تصور کنید که ارتودنسی، تنها به درمان و اصلاح مشکلات مربوط به دندان ها می‌پردازد؛ در حالی که برای پیشگیری و درمان بسیاری از ناهنجاری های فکی، می‌توان از روش ها و ابزار ارتودنسی بهره گرفت. بعضی از افراد به صورت مادرزادی، مشکلاتی در فک خود دارند. از شایع ترین این مشکلات، می‌توان به جلو بودن یا عقب بودن فک پایین اشاره کرد. این موضوع بر ظاهر افراد و همچنین ارتباط دندان ها با هم، اثر منفی می‌گذارد و مشکلاتی برای بیمار به وجود می‌آورد. بیمارانی که چنین ناهنجاری‌ای دارند، به خصوص اگر مشکل آنها شدید باشد، باید حتما برای اصلاح آن اقدام کنند. برای مثال یکی از بهترین راه های درمانی، برای اصلاح ناهنجاری عقب بودن فک پایین، استفاده از ارتودنسی عقب بودن فک پایین است، در این مقاله قصد داریم در مورد مشکلات فک پایین، و راه های درمانی آن صحبت کنیم.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک قیمت

بهترین سن برای درمان عقب بودن فک پایین

متخصص های ارتودنسی همواره توصیه می‌کنند برای بررسی ها و معاینات مربوط به مشکلات فک و دندان ها، بهترین سن قبل از رسیدن به سن بلوغ و در دوران کودکی و نوجوانی است. اگر کودکی در سنین پایین که هنوز رشد فکی او کامل نشده است، مورد معاینه قرار بگیرد و مشکلات او شناسایی شود، بدون نیاز به درمان های سخت یا پیچیده ای، مانند جراحی فک و تنها به کمک بعضی از دستگاه های ارتودنسی، می‌توان از پیشرفت ناهنجاری جلوگیری کرد و حجم مشکلات را در آینده به شدت کاهش داد. این دستگاه ها، فک پایین را برای رشد بیشتر تحریک می‌کنند و سعی می‌کنند رابطه مناسب و ایده آلی را بین دو فک بیمار برقرار کنند؛ اما اگر فردی در سن بزرگسالی و بعد از سن بلوغ، برای اصلاح فک خود مراجعه کند،در کنار سایر روش ها، از درمان جراحی فک نیز برای او استفاده می‌کنند.

بیشتربخوانید... قیمت ایمپلنت دندان در سال 1401

ارتودنسی عقب بودن فک پایین

اگر بیماری در سنین پایین و قبل از اینکه رشد فکی او کامل شود، به متخصص ارتودنسی مراجعه کند، متخصص ارتودنسی در بیشتر مواقع، برای اصلاح ناهنجاری عقب بودن فک پایین بیمار، از دستگاه های فانکشنال ارتودنسی استفاده می‌کند؛ در واقع متخصص، از توانایی رشدی فک بیمار، برای تصحیح مشکلات او و تحریک رشد فک پایین بهره می‌برد. این دستگاه های فانکشنال از دو پلاک ارتودنسی متحرک، برای فک بالا و پایین تشکیل شده است.

زمانی که این پلاک های ارتودنسی متحرک روی فک های بیمار قرار می‌گیرند، در هر بار بستن دهان، دو فک را در موقعیت ایده آل و نرمال خود قرار داده و فرد را وادار می‌کند که فک پایین خود را به سمت جلو هدایت کند. این اتفاق برای فک پایین آنقدر تکرار می‌شود که تبدیل به یک عادت برای فرد شده، و در نهایت رشد فک پایین بیشتر می‌شود و به اندازه نرمال و طبیعی خود می‌رسد.

منبع: https://www.orthoblog.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 15 مرداد 1401
بازدید : 189
نویسنده : mozhgan

رژیم آلکالاین یا قلیایی، غذاهایی را که تصور می‌شود خاصیت اسیدی را در بدن افزایش می‌دهند، از برنامه‌ی غذایی حذف می‌کند. این رژیم غذایی می‌تواند از سلول‌های افراد محافظت کند، میزان مواد معدنی بدن را متعادل نگه دارد و باعث جلوگیری از ایجاد پلاک در عروق خونی شده و مانع ایجاد سنگ کلیه گردد. زمانی که بدنتان بیش از اندازه اسیدی است، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن افزایش یافته و کاهش وزن نیز سخت‌‌تر خواهد شد. میزان استاندارد pH بدن در صبح باید بین 6.5 و 7.5 باشد؛ این عدد ممکن است بنابر رژیم غذایی فرد و عادات غذایی او تغییر کند. هرچند میانگین این عدد تقریباً باید بین 7.3 و 7.4 باشد که کمی قلیایی است.

بیشتربخوانید... برنامه غذایی سالم برای یک هفته

 پیروی از رژیم غذایی قلیایی بسیار دشوار است؛ زیرا تعداد زیادی از غذاهای منع شده در آن جزو غذاهای رایج و محبوب در بسیاری از رژیم‌های غذایی هستند. هم‌چنین بخش عمده‌ی این رژیم نیز گیاهی بوده و ممکن است افرادی که به خوردن گوشت علاقه دارند با مشکلاتی مواجه شوند. بسیاری از افراد به دلیل میزان نمک بالا در غذاهای فرآوری شده‌ی موجود در رژیم‌های مدرن از ترشح بیش از اندازه‌ی اسید در بدن رنج می‌برند که باعث بالا رفتن سطح اسید در بدن (pH کمتر از 7) می‌شود. با حذف بسیاری از غذاهایی که باعث افزایش خاصیت اسیدی و التهابات می‌شوند، می‌توان میزان منیزیم، کلسیم و فسفر خون را بهبود بخشید.

بیشتربخوانید... ثابت ماندن وزن در رژیم لاغری

رژیم غذایی قلیایی چطور کار می‌کند؟

 برای شروع و ورود به این رژیم غذایی باید نسبت به غذاهای دارای ماهیت اسیدی، اطلاع کسب کرده و آن‌ها را بشناسید. در ادامه لیست غذاهای مناسب و مضرر برای رژیم قلیایی را توضیح داده‌ایم. در رژیم قلیایی، برخی از میوه ها برای PH شما خوب بوده و برخی دیگر نیستند. به عنوان مثال سیب، موز، آنانانس و آووکادو بسیار خوب هستند. موز دارای PH نزدیک به 5 بوده و PH آووکادو نیز 7 است. دیگر گزینه‌های پیشنهادی را می‌توان سیب زمینی شیرین، شاه بلوط، توفو، جوانه ها و … دانست.

بیشتربخوانید... لاغری ران پا در یک هفته

فواید رژیم قلیایی چیست؟

رژیم قلیایی فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد زیرا هر چقدر اسید بدن کم باشد بدن به سلامتی نزدیکتر می‌شود و این یکی از مزایای اصلی رژیم برای لاغری است. مهم‌ترین فواید اصلی رژیم قلیایی عبارتند از کاهش فشار خون، جلوگیری از ابتلا به برخی از سرطان‌ها و تقویت تراکم مواد معدنی در استخوان‌ها.

منبع: https://www.gymju.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 15 مرداد 1401
بازدید : 174
نویسنده : mozhgan

دندانپزشکی زیبایی یکی از شاخه های نوین رشته ی دندانپزشکی است. به عنوان مثال در گذشته شکستگی دندان قابل ترمیم نبود اما امروزه با روش های گوناگونی می توان این مشکل را برطرف نمود. عارضه ای که در هنگام خندین لثه مشخص می شود نیز در گذشته قابل درمان نبود اما امروزه با جراحی ولیفت لثه و اصلاح طرح لبخند می توان این مورد را نیز برطرف نمود. و ده ها عارضه ی دیگر که به لطف این رشته ی نوین قابل درمان هستند. برخی از روش های زیباسازی عبارتند از:

جرمگیری

به دلیل مصرف مواد غذایی مختلف حتی با مسواک زدن و رعایت بهداشت دهان و دندان نیز دندان ها جرم و پلاک خواهند گرفت. ممکن است میزان جرم گرفتگی با رعایت بهداشت کمتر شود اما این امر کاملاً اجتناب ناپذیر است. جرم باعث می شود دندان ها تیره و کدر به نظر برسند علاوه بر این منجر به عفونت و پوسیدگی دندان ها خواهد شد. جرمگیری یکی از روش های نوینی است که علاوه بر تأثیر بر زیبایی جنبه ی درمانی نیز دارد.

بلیچینگ

این روش زردی و بد رنگی دندان ها را اصلاح می کند. بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها برطرف کننده ی بدرنگیهای ژنتیکی و رنگدانه هایی است که باعث تغییر رنگ دندان ها شده اند. با این روش دندان ها سفید و زیبا خواهند شد.

بیشتربخوانید... لمینت دندان کج

لمینت

 از انواع لمینت دندان برای برطرف کردن مشکلاتی نظیر ترک خوردگی، شکستگی، فواصل کم بین دندانی، نامرتب بودن دندان ها، بدرنگ بودن و … استفاده می شود. لمینت دو نوع است: کامپوزتی و سرامیکی. هریک از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را داشته و متناسب با شرایط بیمار برای او تجویز خواهند شد.

ارتودنسی

از ارتودنسی به منظور مرتب کردن به هم ریختگی، شلوغی و فواصل زیاد بین دندانی استفاده می شود. در صورتی که شدت نامرتب بودن دندان ها زیاد باشد فرد علاوه بر زیبایی در بلع، جویدن و تمیز کردن نیز دچار مشکل خواهد شد.

پروتز و ایمپلنت دندان چیست

 ایمپلنت دندان و پروتز هر دو به عنوان جایگزین دندان از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرند. ایمپلنت پایه ای تیتانیومی سازگار با سلول های بدن بوده و می تواند جایگزین دائمی یک یا چند دندان از دست رفته باشد. انجام ایمپلنت مانند پیوند عضو است و در صورتی که بدن آن را پس بزند نمی توان مجدد این کار را انجام داد. در این صورت می توان از پروتز استفاده نمود. پروتزها به دو دسته ی ثابت و متحرک تقسیم شده و در واقع جایگزین عضوی از بدن با مشابه مصنوعی آن هستند.

منبع: https://www.lachine.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 15 مرداد 1401
بازدید : 177
نویسنده : mozhgan

مشکلات مال‌اکلوژن از جمله نگرانی های دندانپزشکی شایع در میان افراد مختلف است. کسانی که از این مشکلات رنج می برند نیاز به درمان ارتودنسی دارند. این افراد باید حتما یک متخصص ارتودنسی خوب پیدا کنند تا بتوانند طی دوره درمان از مهارت ها، تجربه و همچنین مشاوره چنین متخصصی جهت رفع مال اکلوژن خود کمک بگیرند. این مقاله حاوی اطلاعاتی است که به شما کمک می کند نه تنها یک متخصص ارتودنسی خوب بلکه بهترین متخصص ارتودنسی دندان شهر خودتان) مثلا بهترین متخصص ارتودنسی در کرج ، تهران و...) را انتخاب کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی سرامیکی هزینه

درمان ارتودنسی خود را به چه کسی بسپاریم؟

بسیاری از افراد بدون داشتن هیچ معیار یا ملاکی به اولین متخصص ارتودنسی دندانی که می رسند او را به عنوان متخصص خود انتخاب می کنند. هرچند که معیارهای خاصی برای انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی دندان وجود ندارد اما به نظر می رسد که داشتن حداقل چند معیار انتخابی می تواند به شما در انتخاب یک متخصص ارتودنسی خوب کمک کرده و دوره درمان موفقی را برایتان رقم بزند. در ادامه با چند معیار و فاکتور موثر در انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی دندان آشنا خواهید شد. اگر دوست ندارید درمان خود را به هر کسی واگذار نکنید حتما برای خود چند معیار داشته باشید یا چند فاکتور زیر را در هنگام انتخاب متخصص در نظر بگیرید.

تجربه و تخصص

 قبل از هر چیز مهم است بدانید که یک متخصص ارتودنسی خوب برای ارائه خدمات با کیفیت دارای دانش و تجربه بسیار بالایی است.

اخلاق، پیگیری و صبوری

داشتن تخصص و تجربه برای موفقیت درمان ارتودنسی بسیار مهم است، اما پیگیری منظم، اخلاق، و صبوری متخصص از جمله فاکتورها یا معیارهای یک متخصص ارتودنسی خوب است که می تواند یک تجربه درمان عالی برای افراد رقم بزند. فراموش نکنیم که به طور متوسط درمان ارتودنسی حدود 18 ماه زمان نیاز دارد. بنابراین اگر متخصص شما چنین ویژگی هایی نداشته باشد، چطور میتوان از روند درمان مطمئن بود و یا یک نتیجه ایده آل را انتظار داشت. انواع درمان ارتودنسی دندان بسیاری از مردم در خصوص درمان های ارتودنسی آگاهی کافی ندارند. برخی از آن ها حتی متوجه نیستند که چه تعداد گزینه های درمان ارتودنسی برایشان وجود دارد. اما باید بدانید که هر بیماری نوع خاصی از درمان ارتودنسی را نیاز دارد، به عبارتی هر شخصی نیازهای خاص خود را دارد و نوع درمانش هم ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل یک متخصص ارتودنسی خوب باید متناسب با نیاز هر مراجع و مشکلات خاص او درمان ویژه ای برای آن مراجع در  نظر بگیرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی رنگی چیست

رایجترین درمان های ارتودنسی دندان عبارتند از:

ارتودنسی ثابت فلزی

ارتودنسی ثابت با بریس سرامیکی

سیستم ارتودنسی دیمون

دستگاه های لینگوال یا پشت دندانی

ارتودنسی نامرئی

انواع دسنگاه های ارتودنسی متحرک مانند اینویزیلاین ها

نگهدارنده های ارتودنسی

برنامه های پرداخت

در نظر گرفتن جنبه های مالی یکی از مهمترین عوامل، ملاک ها یا معیارهایی است که باید هنگام انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی دندان مورد توجه قرار گیرد. اگر توان مالی خوبی دارید این معیار را خط بزنید زیرا اگر هزینه ارتودنسی دندان را یکجا پرداخت کنید برای شما به صرفه تر است وممکن است برایتان کمتر حساب شود.

منبع: https://www.orthodentist.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 10 مرداد 1401
بازدید : 177
نویسنده : mozhgan

پاسخ کوتاه “بله” است. چاقی ارثی یا چاقی ژنتیکی واقعیت دارد. در واقع تحقیقات انجام شده در این خصوص نشان می دهد که تفاوت در ژن های شما می تواند منجر به مشکلات وزن (شامل اضافه وزن و چاقی) شود. بنابراین اگر یکی از والدین شما چاق هستند (شاخص توده بدنی یاBMI  برابر با ۳۰ و بالای ۳۰ دارند)، به احتمال زیاد شما نیز چاق خواهید شد. زیر استعداد چاقی در ژن های شما تعریف شده است. اما این بدان معنا نیست که تا آخر عمر چاق می مانید و ژنتیک اجازه لاغر شدن به شما نمی دهد. شما می توانید با روش های مختلفی (از ورزش و دریافت رژیم لاغری سریع گرفته تا در آخرین مرحله با کمک عمل جراحی لاغری) بلاخره وزن کم کنید و از شر چاقی خلاص شوید.

بیشتربخوانید... رژیم کانادایی

آیا چیزی به نام ژن چاقی وجود دارد که باعث چاقی ارثی می شود؟

 اینکه برخی از افراد استعداد چاقی دارند مربوط به ژن ها می شود. یعنی  ژن ها می توانند باعث تغییراتی در بدن شوند که در نهایت موجبات اضافه وزن و چاقی را فراهم می کنند. به عنوان مثال در همین زمینه ژنی وجود دارد که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. نام این ژن FTO است. این ژن در حدود در ۴۳٪ مردم وجود دارد. دانشمندان با انجام تحقیقات گشترده ای دریافتند افرادی که تفاوت خاصی در این ژن دارند، ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از دیگران احتمال چاقی دارند. در واقع تغییرات در این ژن اگر اتفاق بی افتد می توان FTO را ژن چاقی و عامل اصلی چاقی ژنتیکی دانست. در واقع ایجاد جهش یا تغییراتی در این ژن در برخی افراد می تواند موجب چاقی و اضافه وزن شود. و به نظر می رسد که حتی بروز چنین تفاوت ها و تغییراتی در سطح این ژن طبیعی است.

آیا ژن چاقی به تنهایی می تواند باعث چاق شدن افراد شود؟

 چاقی یک بیماری بسیار پیچیده است و عوامل زیادی می توانند در ایجاد آن نقش داشته باشند. این یعنی ژنتیک تنها عامل چاقی نیست و به تنها نمی تواند باعث افزایش وزن زیاد شود. در عوض ژنتیک همراه با عواملی مانند سبک زندگی و رفتار و محیط دست در دست هم باعث چاقی می شوند

بیشتربخوانید... برنامه رژیم لاغری یک ماهه رایگان


تاریخ : دو شنبه 10 مرداد 1401
بازدید : 173
نویسنده : mozhgan

پاسخ بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران به این سوال :

ارتودنسی دندان ها یکی از عمل های زیبایی است که کودکان در سنین 10 تا 18 سالگی برای درمان مشکلات زیبایی دهان و دندان انجام می دهند تا ظاهر مداوم دندان ها را به دور از وجود شکاف بین دندان ها که ناشی از مشکلی در رشد دندان ها و انحنای آنها است حفظ کنند.

بیشتربخوانید... لمینت دندان قیمت

چرا از بریس استفاده می کنیم؟

نیاز به درمان ارتودنسی از رشد غیر موازی دندان ها یا از بین رفتن یا آسیب دیدگی دندان ها جلوگیری میکند. همه اینها منجر به بسته شدن نادرست فک ها و نقص در یکی یا هر دو آنها می شود. براکت ها و حلقه ها (ساخته شده از فلز ، چینی و غیره) به دندان ها متصل می شوند ، به طوری که یک قوس فلزی از آنها عبور می کند، که دندان ها را مطابق نقشه سیم نصب شده حرکت می دهد و آنها را در فک بالا و پایین مرتب می کند.

 تغذیه

 شما باید غذایی را که کودک در طول ارتودنسی می خورد انتخاب کنید، بنابراین برای جلوگیری از چسبیدن به دندان و فشار آوردن به آن، باید از خوردن غذاهای سفت یا چسبناک خودداری کنید.

بهداشت دندان

شما باید به کودک خود توصیه کنید از مسواکی که برای تمیز کردن بین دندانها و بریس ها طراحی شده است استفاده کند تا از پوسیدگی و ضعف دندان جلوگیری کند.

سن مناسب

 سن مناسب برای ارتودنسی برای کودک شما از سن 10 تا 18 سالگی است و از ارتودنسی برای درمان برخی از شرایط پزشکی مانند ازدحام بیش از حد دندان و کج شدن دندان، از دست دادن زودرس دندان یا برخی از مشکلات ژنتیکی استفاده می شود و یا کودک برخی از عادت های غلط مانند گاز گرفتن لب یا مکیدن انگشتان را به کار می گیرد. زمانی است که استخوان های فک در حال رشد هستند تا رشد راحت دندان ها را آسان تر کنند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی رنگی چیست

درمان زودرس

 برای جلوگیری از استفاده از بریس ، شما باید از روز اول وضعیت کودک خود را به پزشک متخصص ارتودنسی  پیگیری کنید تا از وضعیت دندان های کودک خود مطلع شوید.

انواع بریس

ارتودنسی را می توان به روش های مختلفی انجام داد، اما راحت ترین روش کودک با استفاده از صاف کننده بریس های لب و عبور سیم از بین آنها است که باعث ایجاد فشار بر روی دندان های کودک شده و باعث رشد مناسب آنها می شود. درمان های ارتودنسی یکی از برجسته ترین روش های درمان مشکلات ناشی از کج شدن یا شلوغی دندان ها، یا حتی برآمدگی فک بالا یا باز گزش ، موقعیت نامناسب فک و اختلالات مفاصل فک است. بیمار ارتودنسی باید از مصرف برخی غذاها خودداری کند. از غذاهای جامد و آجیل هایی که ممکن است تقویم را بشکنند یا آب نبات و شیرینی هایی که می چسبند و به سختی از بین می روند باید خودداری کرد.

بیشتربخوتنید... ارتودنسی ثابت فلزی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 10 مرداد 1401
بازدید : 196
نویسنده : mozhgan

چاقی هر ساله شیوع بیشتری پیدا می‌کند. چاقی مفرط و حتی اضافه وزن عارضه‌ هایی هستند که خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی و سایر مشکلات دیگر را افزایش می دهند و می توانند مشکلات زیادی برای کمر، مفاصل و به طور کلی سیستم اسکلتی ما ایجاد کنند. علاوه بر این ها، حالت شدید چاقی می تواند در توانایی باروری و فرزند آوری سالم تأثیر بسزایی داشته باشد.اگر به فکر افزایش شانس باروری خود هستید، حتما باید وزن ایده آلی داشته باشید و به عبارتی در یک محدوده وزنی سالم قرار بگیرید. حتی اگر چاقی مفرط دارید میتوانید با روش هایی از جمله انواع جراحی لاغری برای باردری، سلامتی خود را به دست آورده و به راحتی صاحب فرزند شوید.

بیشتربخوانید... لاغری به روش خانگی

کاهش شاخص توده بدنی مساوی با افزایش باروری

بالا بودن شاخص توده بدنی (حتی بیشتر از ۳۵ یا ۴۰) میتواند نه تنها باعث نازایی در خانم ها شود بلکه روی باروری مردان نیز تاثیر میگذارد. اما خبر خوب  این است که حتی با کاهش ۵ درصد از اضافه وزن خود می توان شانس بارداری را به شدت افزایش داد.

کاهش وزن و سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

 سندروم تخمدان پلی کیستیک یکی از مشکلات شایع در میان زنان است که باعث ناباوری میشود. زیرا تخمدان ها به جای اینکه مبدا باوری باشند عملا تحت تاثیر انواع کیست های ریز  و درشت کارایی خود را از دست میدهند. اضافه وزن و ابتلاء یا تشدید سندروم تخمدان پلی کیستیک با هم ارتباط مستقمی دارند. افزایش وزن و چاقی میتواند احتمال ابتلاء و همچنین شدت این سندورم را افزایش دهد. و برعکس، کاهش وزن نیز نقش به سزایی در کاهش این بیماری دارد. به طور کلی عدم تعادل هورمونی باعث PCOS می شود و این عدم تعادل می تواند از بارداری جلوگیری کند. علاوه بر این، بسیاری از زنان مبتلا به PCOS افزایش وزن را تجربه می کنند. با این حال، مشخص شده هنگامی که زنان مبتلا به این سندروم شروع به ورزش و مصرف یک رژیم لاغری سریع می کنند، بسیاری از آنها دوباره شروع به تخمک گذاری و باروری می کنند.

بیشتربخاونید... لاغری تضمینی شکم

انواع عمل جراحی لاغری برای کاهش وزن و افزایش باروری

  • عمل اسلیو معده
  • عمل جراحی بای پس معده
  • عمل لاغری بای پس روده
  • ساسی بای پس
  • پلیسه معده
  • باندینگ معده

بیشتربخوانید...برنامه غذایی سالم برای یک هفته



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : دو شنبه 10 مرداد 1401
بازدید : 177
نویسنده : mozhgan

هنگامی که سخن از به کارگیری متدهای ترمیم و زیبایی دندان می‌شود انتخاب درمان ارتودنسی یا کامپوزیت در اولویت خدمات دندانپزشکی قرار دارد. بهترین راهکار برای تشخیص اینکه کامپوزیت بهتر است یا ارتودنسی بررسی و کسب اطلاعات کامل در خصوص تفاوت کامپوزیت و ارتودنسی می‌باشد. می توانید با بهترین متخصص ارتودنسی در این امر مشورت کنید.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی دندان

داشتن لبخند زیبا به سه عامل مهم بستگی دارد:

  • رنگ دندان
  • موقعیت دندان ها
  • شکل دندان

ارتودنسی همزمان با کامپوزیت

انجام ارتودنسی و کامپوزیت روی دندان های یک بیمار امکان پذیر است؛ اما در اغلب موارد بیمار باید برای تصحیح موقعیت دندان ها و ناهنجاری های فک ابتدا درمان با ارتودنسی را کامل کرده و سپس از کامپوزیت ونیر استفاده کرد. این امر باعث می شود که ساختار دندان ها بهتر حفظ شود.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دندان چیست

 طیف گسترده ای از مشکلات دندانپزشکی زیبایی با استفاده از کامپوزیت بجای ارتودنسی قابل درمان هستند:

دندان های آسیب دیده

اگر دندان های شما به دلیل فرسایش دچار آسیب شده اند یا شکستگی جزئی دارند می توان ازکامپوزیت ونیر بجای ارتودنسی استفاده کرد.

دندان هایی که دچار تغییر رنگ شده اند

اگر نمی توانید دندان های تیره را با بلیچینگ دندان تغییر رنگ داده و سفید کنید بهتر است که از کامپوزیت ونیر بهره گیرید.

بیشتربخوانید... لمینت برای دندان های کج

بستن فاصله بین دندان ها

 فواصل بین دندان های جلویی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که افراد از نظر زیبایی از آن گله مند هستند. شما به راحتی می توانید از کامپوزیت ونیر بجای ارتودنسی بهره گرفته و این مشکل را برطرف نمایید.

طول عمر کامپوزیت دندان

عوامل بسیاری در طول عمر کامپوزیت دندان موثرند از جمله بهداشت، دندان قروچه، عادات فردی و...

بهداشت دهان و دندان

یکی از مسائل ضروری برای سلامت دهان و دندان و افزایش طول عمر کامپوزیت دندان نحوه مراقبت شما است.

مهارت دندانپزشک

یکی دیگر از مسائل مهم که اهمیت زیادی در طول عمر کامپوزیت ونیر دارد نحوه نصب آن روی دندان است.

مواد غذایی

خطر آسیب دیدن کامپوزیت ونیر با غذاها و نوشیدنی های شیرین و دارای اسید بالا بوده و مشکلات متعددی در این زمینه به وجود خواهد آمد.

محل ترمیم دندان ها

کامپوزیت دندان های پیشین که برای اصلاح طرح لبخند انجام می شود معمولا موفق تر از دندان های خلفی هستند زیرا گاز زدن و جویدن با این دندان ها انجام شده و موجب خراب شدن کامپوزیت ونیر می شود.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : دو شنبه 10 مرداد 1401
بازدید : 180
نویسنده : mozhgan

همانطور که میدانید ارتودنسی  یکی از شاخه‌های تخصصی دندانپزشکی است که برای درمان دندان ها و نابهنجاری های فک استفاده شده و به زیبایی دندان و صورت کمک می کند.امروز قصد داریم تا ارتودنسی خفیف را نیز شرح دهیم. کجی دندان‌ها، اوربایت و آندربایت (جلوتر بودن بیش از اندازه دندان‌های بالا یا پایین)، کراس بایت، شلوغی دندان‌ها و اختلال‌های مربوط به فک از مشکلاتی است که توسط متخصصین ارتودنسی درمان می‌شود. ممکن است فرد از وضعیت نامناسب دندان ها، نابهنجارهای فکین به تنهایی یا تواما با رنج همراه باشد. در این صورت دانش و تخصص ارتودنسین تا زمان بهبود و جلب رضایت فرد، در خدمت بیمار قرار خواهد گرفت. 

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان چیست

زمان مناسب برای انجام ارتودنسی خفیف

شروع درمان ارتودنسی بستگی به نوع ناهنجاری دارد. در صورتی که درمان ارتودنسی صرفا جهت درمان دندان ها باشد، محدودیت سنی نداشته و تا زمانی که دندان در دهان وجود داشته باشد، امکان ارتودنسی وجود دارد. چنانچه بیمار مشکلات مربوط به فک داشته باشد؛ به عنوان مثال فک بالا جلوتر و یا فک پایین، عقب تر از حالت طبیعی باشد. بهترین زمان برای ارتودنسی قبل از بلوغ است؛ زیرا می توان از مزایای رشد کودک برای درمان ناهنجاری استفاده کرد. به هر حال، بهترین زمان برای این افراد حوالی سن دوازده الی چهارده سالگی است.

بیشتربخوانید... قیمت ایمپلنت فوری

ارتودنسی دندان برای چه افرادی مناسب است؟

افراد با مشخصات ذیل نیاز به درمان ارتودنسی دارند.

-افرادی دارای دندان های نامرتب است و دندان های آنان نسبت با هم هماهنگی ندارد.

-افرادی که بین دندان های آنان فاصله وجود دارد.

 -افرادی که به دلیل کوچک بودن فک دارای دندان های اضافی در دهان هستند.

-افرادی که مشکلاتی از قبیل جلو یا عقب بودن فک‌ها را دارند.

قبل از درمان ارتودنسی خفیف، دندانپزشک شما باید از عدم وجود هرگونه پوسیدگی یا مشکلات لثه نظیر التهاب یا تحلیل آگاه شوند. در صورت نیاز به ترمیم، عصب کشی یا حتی کشیدن دندان ها، قبل از انجام ارتودنسی اقدام شود.

انواع دستگاه های ارتودنسی

  • ·         ارتودنسی متحرک چیست
  • ارتودنسی ثابت
  • ارتودنسی با استفاده از براکت های فلزی
  • ارتودنسی با استفاده از براکت های همرنگ دندان
  • ارتودنسی با براکت های فلزی یا سرامیکی بدون آلاستیک
  • ارتودنسی از پشت دندان یا سیستم لینگوال
  • ارتودنسی شفاف

مهم ترین اجزای ارتودنسی خفیف

براکت ها

براکت ها ابزاری هستند که از طریق درگیر کردن سیم قوسی شکل ارتودنسی با چسب یا باند روی دندان محکم می‌شود. براکت از فلز، سرامیک، چینی یا پلاستیک تهیه می شود.

بندهای فلزی

 بند ارتودنسی یکی از وسایل و تجهیزات ارتودنسی است و جنس آن از استیل ضد زنگ بوده و بیشتر در دندان های عقب استفاده می شود.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : یک شنبه 9 مرداد 1401
بازدید : 159
نویسنده : mozhgan

افرادی که شاخص توده بدنی یا bmi بالایی دارند معمولا نمیتوانند با روش های معمول لاغری  مانند ورزش کردن یا مصرف میوه و سبزیجات وزن کم کنند. این افراد لازم است تا برای لاغری از یک متخصص و جراح لاغری کمک بگیرند و در کنار عمل لاغری رو به یک رژیم غذایی کم کالری سالم و تحرک کافی بیاورند.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری مدیترانه ای

 ۱۱ میوه شگفت انگیز که میتوانند به لاغری شما کمک کنند

گریپ فروت

گریپ فروت میوه ای خوشمزه و چیزی مابین پوملو و پرتقال است و معمولاً در بهترین رژیم های لاغری و کاهش وزن به فراوانی یافت میشود.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری کودکان

سیب

سیب ها ازمیوه های کم کالری و دارای فیبر زیادی هستند. این میوه برای کاهش وزن بسیار مفید هستند.

انواع توت ها

 انواع بری مانند توت فرنگی، کران‌بری، راسبری و … که ما آن ها را با نام انواع توت ها میشناسیم بسیار مغذی و کم کالری هستند. همچنین توت ها توانایی سیرکنندگی دارند.

میوه های تابستانی

میوه های تابستانی گروهی از میوه های فصلی هستند که دارای نمای خارجی گوشتی و دانه در قسمت داخلی هستند. آنها شامل هلو، آلو، گیلاس، شلیل و زردآلو و … هستند. میوه‌های تابستانی کالری کمی دارند و غنی از مواد مغذی مانند ویتامین C و A هستند که باعث شده این میوه ها برای افرادی که سعی در کاهش وزن و لاغری دارند بسیار عالی باشد

بیشتربخوانید... اپلیکیشن لاغری سیرا

پشن فروت

 برای کاهش وزن و لاغری لازم است تا پشن فرووت به طور کامل مصرف شود.

ریواس

ریواس در واقع یک سبزی است، اما در اروپا و آمریکای شمالی از آن اغلب به چشم یک میوه نگاه میشود.

کیوی

کیوی منبع عالی ویتامین C، ویتامین E، فولات و فیبر هستند و فواید سلامتی قابل توجهی دارند.

 خربزه

خربزه کالری کمی دارد و از آب بالایی برخوردار است و همین باعث می شود از نظر کمک به لاغری و کاهش وزن بسیار با ارزش باشند.

پرتقال

پرتقال مانند تمام مرکبات دیگر، کالری کمی دارد در حالی که دارای ویتامین C و فیبر زیادی است.

موز

 برخی از افرادی که قصد لاغر شدن دارند به دلیل داشتن قند و کالری زیاد از مصرف موز خودداری می کنند. در حالی که موزها نسبت به بسیاری از میوه های دیگر کالری بیشتری دارند، اما از نظر مواد مغذی نیز چگال تر هستند.

آووکادو

  آووکادو یک میوه چرب و کم کالری است که در آب و هوای گرم رشد می کند.

منبع: sira.fit


تاریخ : شنبه 8 مرداد 1401
بازدید : 160
نویسنده : mozhgan

انجام عمل‌های جراحی لاغری این روزها، برخلاف تصورات و شایعاتی که درباره آن‌ها وجود دارد، بسیار کم‌خطر و ایمن می‌باشند. به‌علاوه این روزها عمل‌های جراحی لاغری، برخلاف گذشته که با روش‌های بسیار تهاجمی انجام می‌شد، به‌صورت لاپاراسکوپی انجام می‌شوند. روش لاپاراسکوپی، روشی با تهاجم کمتر است و نیاز به برش‌های بزرگ وجود ندارد.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری کودکان

حلقه‌های قابل تنظیم معده

 در این روش، یک حلقه در قسمت فوقانی معده قرار می‌دهند و یک کیسه کوچک در بالای حلقه تشکیل می‌شود و قسمت تحتانی معده در زیرحلقه قرار می‌گیرد.

مزایای استفاده از این روش

 انجام این روش، با استفاده از یک برش کوچک امکان‌پذیر است. این عمل، یک روش قابل بازگشت است و حلقه معده به‌آسانی قابل خارج‌سازی است. قابل تنظیم بودن این حلقه‌ها هزینه‌های کمتری نسبت به سایر روش‌های جراحی لاغری به شما تحمیل می‌کند. در شکل و ظاهر معده شما تغییرات دائمی ایجاد نمی‌کند. در این روش، نیاز کمتری به داروها و مکمل‌های غذایی وجود دارد. در این روش، طی دو سال، 50% کاهش وزن خواهید داشت.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری سه روزه

جراحی بای پس معده

 این روش نیز، یک روش لاپاراسکوپی و کم تهاجمی است. در این روش، قسمتی از معده و روده شما برداشته‌شده و قسمت باقی‌مانده بخیه زده می‌شود.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری اصولی

مزایای استفاده از این روش جراحی

شما پس از انجام این جراحی، بسیار سریع‌تر از قبل احساس سیری می‌کنید. این روش بیشترین کاهش وزن را دارد و طی 18 ماه، 65 تا 80 درصد کاهش وزن خواهید داشت. این روش نیازمند ایجاد برش‌های بزرگ نیست و تحت بیهوشی کامل انجام می‌شود. به علت کوتاه‌تر شدن طول روده، کالری کمتری از غذاهای مصرفی شما جذب خواهد شد. زمان بهبود این جراحی کوتاه‌مدت بوده و پس از 3 روز مرخص می‌شوید.

اسلیو معده

 یکی دیگر از روش های  بهترین عمل لاغری جراحی اسلیو معده است،  به این صورت انجام می‌شود که حدود 80 درصد از معده شما برداشته می‌شود. در این روش قسمت‌های باقی‌مانده از معده شما، پس از بخیه زدن به شکل موز درمی‌آید.

مزایای جراحی اسلیو معده

در این روش قسمتی از معده که مسئول ساخت هورمون گرسنگی است، برداشته می‌شود. در این روش حدود 50 درصد وزن بدن خود را پس از گذشت شش الی دوازده، ماه از دست خواهید داد. به علت طولانی‌تر بودن زمان از دست دادن وزن در این روش، نسبت به سایر روش‌های جراحی لاغری، احتمال افتادگی پوست پس از لاغری کمتر خواهد بود. این جراحی با روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود.

بیشتربخوانید... رژیم کتوژنیک


تاریخ : شنبه 8 مرداد 1401
بازدید : 180
نویسنده : mozhgan

اگر می‌خواهید دندان های از دست رفته و آسیب دیده خودتان را جایگزین کنید، کاشت دندان یک روش عالی برای این کار است. ایمپلنت های دندان، طبیعی ترین گزینه ترمیم دندان هستند و برخلاف پروتز دندان مصنوعی نیازی نیست که در هنگام تمیز کردن و ضدعفونی دهان آن ها را از داخل دهانتان دربیاورید. با نصب آن ها هنوز هم می توانید غذاهای مورد علاقه خود را بخورید. اما با همه این خوبی ، هزینه ایمپلنت دندان چه حدود است؟

در ادامه با کیلینیک دندانپزشکی لاچینه همراه باشید تا شما را با مزایا و معایب این روش جایگزینی دندان آشنا کنیم . شما ایمپلنت دندان را می توانید مانند همان دندان های طبیعی خودتان مسواک بزنید و یا با آنها غذا بجوید. این دندان ها مانند دندان هایی هستند که با آن ها به دنیا آمده اید. به همین دلیل است که ایمپلنت های دندانی بهترین گزینه در دندانپزشکی خارج از دندانهای طبیعی شما هستند. اگر دندان‌های از دست رفته و آسیب دیده احساس بدی در شما ایجاد کرده است و اعتماد به نفس شما را زیر سوال برده است، شما می توانید با ترمیم از طریق ایمپلنت دندان، اعتماد به نفس خودتان را بازگردانده و یک دندان زیبا جای دندان از دست رفته تان بکارید.

بیشتربخوانید... آبسه دندان

مزایای ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت های دندانی بسیار زیاد است به همین دلیل است که یک گزینه بسیار محبوب تبدیل شده است. این مزایا عبارت اند از:

آن ها مانند دندان های طبیعی شما هستند. آن ها دائمی هستند؛ زیرا در استخوان شما محکم می شوند. آن ها به شما امکان گفتار مناسب را می دهند؛ زیرا مانند دندان مصنوعی به اطراف دهان نمی لغزند. آن ها راحت هستند به این دلیل که تا استخوان فک تان رفته و سفت شده اند و غیر قابل حرکت هستند. دندان مصنوعی خوردن غذاهای خاص را دشوار می کند؛ اما ایمپلنت دندان باعث می شود که شما بتوانید هر غذایی که دوست دارید بخورید. اعتماد به نفس شما توسط این کاشت بازیابی می شود؛ زیرا سلامت دهان و دندان تان بهبود می‌یابد و لبخندتان زیبا خواهد شد. ایمپلنت های دندانی با دوام هستند و با مراقبت و نگهداری مناسب، یک عمر دوام می آورند.

بیشتربخوانید... قیمت ایمپلنت دندان در سال 1401

معایب ایمپلنت دندان

 مانند هر عمل جراحی دیگری، ممکن است ایمپلنت دندان عوارضی داشته باشد؛ اما نادر است. این عوامل عبارت اند از:

 عفونت آسیب به لثه یا سایر دندان ها و یا رگ های خونی آسیب های عصبی در ایمپلنت فک بالا اگر ایمپلنت در حفره سینوس بیرون بزند، مشکلات سینوسی به وجود می‌آورد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 8 مرداد 1401
بازدید : 191
نویسنده : mozhgan

لمینت دندان، روشی برای ترمیم آسیب‌های جزئی دندانی و اصلاح بدرنگی دندان‌ها و زیباتر کردن دندان‌های لکه‌دار است. در این روش، ابتدا از دندان‌های شما قالب‌گیری کرده و سپس قالب‌ها را برای ساخت روکش‌های لمینت که از جنس نوعی سرامیک و یا همان چینی هستند، به لابراتوار می‌فرستند. در مرحله بعدی سطحی از مینای دندان، بین پنج‌تا هشت میلی‌متر را تراش داده و برای نصب روکش‌های لمینت آماده می‌کنند سپس با چسب‌های مخصوصی روکش‌های لمینتی را روی سطح دندان‌های شما می‌چسبانند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی

آیا انجام لمینت دندان روی دندان هایی که پوسیدگی دارد امکان‌پذیر است؟

درصورتی‌که دندان‌های شما دچار پوسیدگی باشند یا دندان‌هایتان مستعد ابتلا به پوسیدگی باشند، یک دندانپزشک ترمیمی خوب  شما انجام روش‌هایی مثل کامپوزیت ونیر یا لمینت های سرامیکی را به شما پیشنهاد نخواهد کرد. به همین علت اگر دندان‌پزشک شما کامپوزیت ونیر یا لمینت های سرامیکی را به‌عنوان یک روش درمانی به شما معرفی می‌کند، به این معناست که شما در معرض خطر ابتلا به پوسیدگی دندان قرار ندارید. روکش‌های لمینتی در برابر پوسیدگی مقاومت بالایی نشان می‌دهند و درصورتی‌که شما روزانه دو بار دندان‌هایتان را مسواک بزنید و مرتب از دهان‌شویه‌های حاوی فلوراید استفاده کنید، دندان‌هایتان را در برابر خطر پوسیدگی محافظت خواهید کرد.

بیشتربخوانید... مدت زمان ارتودنسی ثابت

قرار دادن روکش‌های لمینت دندان، بر روی دندان‌هایی که پرشده‌اند امکان‌پذیر است یا نه؟

قرار دادن روکش‌های لمینت دندان، بر روی دندان های سالمی که هنوز هیچ اقدام دندان‌پزشکی روی آن‌ها صورت نگرفته، کاربرد بیشتری داشته و بهتر کار می‌کنند. در صورت داشتن یک پرکردگی کوچک(پرکردن دندان ) و جزئی، در زیر پوشش لمینت و یا در قسمت پشتی دندان، ممکن است شما هنوز بتوانید کاندید خوبی برای انجام لمینت دندان باشید؛ اما درصورتی‌که تعداد زیادی از دندان های شما و یا بخش عمده‌ای از دندان های شما، دارای پرکردگی باشند، لمینت دندان گزینه‌ی مناسبی برای شما نخواهد بود. در این حالت، بهتر است از روش‌های دیگر، مثل تاج دندان استفاده کنید. تاج دندان، با قوی‌تر کردن دندان های شما، به شما این امکان را می‌دهد که بدون ترس از برآمدگی روکش‌های دندانی، غذاخورده و گاز بزنید. به‌صورت کلی، این‌که لمینت های دندانی گزینه‌ی مناسب‌تری برای شما هستند یا تاج دندان، وابسته به شرایط و وضعیت دندان های جلویی شما می‌باشد.

بیشتربخوانید... مشاوره ارتودنسی رایگان

به‌طور قطعی و همیشگی نمی‌توان گفت که اگر شما دندان های پرکرده داشته باشید، نمی‌توانید از روکش‌های لمینتی بر روی آن‌ها استفاده کنید؛ اما هنگامی‌که دندان های شما با کامپوزیت پرشده باشند، نمی‌توان از روکش‌های سرامیکی لمینت بر روی آن‌ها استفاده کرد. در این شرایط و درصورتی‌که مدت دو هفته از پر کردن دندان‌هایتان با کامپوزیت گذشته باشد، باید ابتدا پرشدگی‌های دندان را کاملاً تراشید و آن را دوباره پر کرد. پس از انجام این کار، می‌توانید از روکش‌های سرامیکی لمینت بر روی دندان‌ها استفاده کنید. اگر میزان پوسیدگی دندان های شما خیلی زیاد باشد، به‌ناچار باید از تاج دندان استفاده کنید.

منبع: دندانپزشکی ارتودنتیست



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : شنبه 8 مرداد 1401
بازدید : 189
نویسنده : mozhgan

شاید خیلی دوست دارید ورزش کنید، اما نه حال و حوصله‌اش را دارید و نه برنامه‌‌ای خاص و منظم، یا اینکه بدن‌تان آسیب دیده‌ است. با وجود تمام این آسمان ریسمان‌هایی که به هم بافتید، می‌خواهم بگویم که دقیقا باید ازهمین امروز ورزش کردن را شروع کنید!

بیشتربخوانید... کاهش وزن

برای اینکه شادتر زندگی کنید

ورزش قطعا یک راه عالی و مطمئن برای داشتن زندگی شاد است.

برای اینکه یاد بگیرید هدف‌دار شوید و به هدف‌های‌تان برسید

 چه تصمیم بگیرید که ۱۰ کیلومتر بدوید، چه مقدار وزنه‌ای که بلند می‌کنید یا مسافت دوچرخه‌سواری‌تان را بیشتر کنید، وقتی برای تناسب اندام‌تان هدف می‌گذارید و به آن هدف‌ها می‌رسید اعتماد‌به‌نفس‌تان چند برابر می‌شود.

بیشربخوانید... لاغری ران در یک هفته

برای اینکه خطر بیماری‌های قلبی را کم کنید

بین افرادی که دارو مصرف می‌کنند و کسانی که اهل ورزش مداوم هستند، هیچ فرقی از نظر پیشگیری از بیماری‌های شریانی قلب و دیابت وجود ندارد.

 برای اینکه بهتر بخوابید

 اگر به طور مداوم ورزش کنید و ریتم روزانه‌ی ورزش‌تان را تنظیم کنید، در طول روز هوشیاری‌تان بیشتر می‌شود و شب هم راحت‌تر می‌خوابید.

برای اینکه پرانرژی شوید

وقتی حسابی خسته‌اید، احتمالا آخرین کاری که دل‌تان می‌خواهد انجام بدهید ورزش کردن است. اما با توجه به تحقیقات، ورزش دقیقا همان کاری است که باید انجام بدهید!

برای اینکه قدرت و انعطاف‌پذیری‌تان بیشتر شود

تمرین‌های مقاومتی مثل وزنه‌برداری، تمرین‌های قدرتی و حرکات یوگا مخصوصا وقتی پا به سن می‌گذاریم به قدرت و تراکم ماهیچه‌ها کمک می‌کنند.

بیشتربخوانید... لاغری اصولی

برای اینکه حافظه‌تان را تقویت کنید

اگر مشکل حواس‌پرتی دارید، باید بدانید که یکی از فواید ورزش کردن کمک به پویایی ذهن‌تان است.

برای اینکه اعتماد ‌به ‌نفس ‌تان بالاتر برود

 ورزش کردن به شما کمک می‌کند احساس بهتری به خودتان داشته باشید.

برای اینکه بازده‌ کاری‌تان بالا برود

کسانی که قبل از شروع کار یا حین زمان استراحت و ناهارشان حرکات ورزشی انجام می‌دهند، نسبت به روزهایی که از ورزش فرار می‌کنند استرس کمتری دارند و خلاق‌تر هستند.

برای اینکه در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر شوید

 ورزش کردن علاوه بر اینکه سیستم دفاعی بدن‌تان را نسبت به سرطان‌ها و مخصوصا سرطان سینه مقاوم می‌کند، از شما در برابر بیماری‌های مختلف محافظت می‌کند.

برای اینکه بیشتر عمر کنید

چقدر خوب است که سال‌ها در کنار عزیزان‌مان زندگی کنیم و از همه‌ی لحظات شیرینی که در کنارشان هستیم لذت ببریم. پس بدن‌تان را سالم و شاد نگه دارید! یکی از فواید ورزش کردن عمر طولانی است.

منبع: تناسب اندام جیم جو



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
تاریخ : شنبه 8 مرداد 1401
بازدید : 170
نویسنده : mozhgan

توضیحات بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران در این باره :

استفاده از ارتودنسی زودبازه باعث شده عده ای افراد به این باور برسند که ارتودنسی زودبازه می‌تواند جایگزین ارتودنس های قدیمی شود. در عوض تحمل براکت ها برای چندین ماه یا سال در دهان می تواند از طریق ارتودنسی سریع ظرف مدت کوتاهی به نتیجه مشابه دست پیدا کند. در ارتودنسی زودبازه استفاده از کامپوزیت دندان، روکش دندان، لمینت دندان برای برداشتن فاصله بین دندان ها، اصلاح دندان ها، همپوشانی دندان ها و نظم دهی به دندان ها استفاده می شود که شما بتوانید لبخندی زیبا داشته باشید. زمانی که دندان‌ها و دهان شما توسط متخصص ارتودنسی بررسی و معاینه نشود، نمی‌توان به طور حتما زمان و مدت ارتودنسی را برآورد کرد.

بیشتربخوانید... هزینه جرمگیری دندان

متقاضیان ایده‌آل ارتودنسی زودبازه

شرط لازم برای اثربخشی ارتودنسی زود بازه، نداشتن اختلالات فکی دندان و سلامت کامل بایت است. متخصص ارتودنسی در جلسه اول مشاوره، می بایست دندان های بیماران را چکاپ کند. چنانچه فرد مشکل داشته باشد، متخصص راهکارهای استفاده از دیگر روش های ارتودنسی را به شما معرفی خواهد کرد. در صورت سالم بودن بایت و دارا بودن شرایط زیر متقاضی ارتودنسی زودبازده قلمداد می شود. راضی نبودن از لبخند کج بودن دندان‌ها وجود فاصله بین دندان ها نامرتب بودن دندان ها شلوغی و به هم فشرده بودن دندان ها

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی در تهران

چگونگی انجام ارتودنسی زودبازه

 ارتودنسی زودبازه جایگزین بدون درد روش های قدیمی ارتودنسی است که دندان های زیبا و صاف و مرتب را تنها پس از چند جلسه تحویل شما می دهد. چند درمان ارتودنسی وجود دارد که از آن ها به عنوان ارتودنسی زودبازه یاد می‌شود. این روش ها عبارتند از:

لمینت درمان روکش دندان کامپوزیت دندان در ارتودنسی زودبازه روکش دندان مزایای ارتودنسی زودبازه اگر به دنبال اصلاح زودبازه لبخند خود هستید، ارتودنسی زودبازه می تواند گزینه مناسبی برای زیبا کردن لبخند شما باشد. ارتودنسی زودبازه به دلیل مزیت هایی که دارد روز به روز تعداد متقاضیان استفاده از این ارتودنسی افزوده می‌شود. برخی از این مزایا عبارتند از:

ارتودنسی ثابت نسبت به سایر مدل های ارتودنسی، پروسه دوره درمانی آن ها کوتاه‌تر است. یک روش مفید و موثر برای جوانسازی و زیبایی لبخند به حساب می آید.

هزینه ارتودنسی زودبازه

هزینه ارتودنسی زود بازه با توجه به تعداد ونیر و روکش های مورد استفاده، متغیر است. دندانپزشک در جلسه اول مشاوره، هزینه ارتودنسی زود بازه به به شما اطلاع رسانی خواهد شد و همین طور روش های تامین مالی هزینه های ارتودنسی زودبازه، متناسب با بودجه شما مطابق خواهد داشت. اصولا بیماران برای ترمیم هشت دندان جلویی فک بالا و پایین خود از روش ارتودنسی زود بازه استفاده می کنند. همینطور متخصص دندانپزشکی ارتودنسی و مواد استفاده شده در ارتودنسی نیز از عوامل تأثیرگذار در هزینه ارتودنسی است.

منبع: دندانپزشکی ارتوبلاگ



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 4 مرداد 1401
بازدید : 168
نویسنده : mozhgan

اگر شما هم دوست دارید که ارتودنسی جذابی را تجربه کنید می توانید از ارتودنسی ثابت رنگی بهره ببرید.

بیشتربخوانید... قیمت ایمپلنت دندان در سال 1401

ارتودنسی ثابت رنگ

انواع ارتودنسی

 ارتودنسی دارای انواع مختلفی برای زیبایی دندان ها و درمان برخی نقص ها دارد و متخصص ارتودنسی در تهران با توجه به ماهیت دندان ها نوع مناسب ارتودنسی را برای بیماری تعیین می کند:

بریس متحرک

 استفاده از ارتودنسی متحرک آسان است. زیرا در هر زمان می توانید آن را جدا کرده و نصب کنید و روش برداشتن و نصب آن را دکتر به شما آموزش می دهد و شکل آن فلزی است و انواع دیگری نیز رنگی و برخی دیگر سفید است.

بریس ثابت

 بریس های ثابت و غیر متحرک، نوعی بریس هستند که برای مدت زمانی بر روی سطح دندان ها چسبانده می شود که این مدت زمان توسط پزشک تعیین می شود. یک نوع ارتودنسی ثابت مدرن و جدید وجود دارد که دیده نمی شود و آن یک بریس یا قالب رنگی شفاف است که در پشت دندان های جلویی نصب می شود و ارزان ترین نوع آن محسوب می شود.

راه های انتخاب رنگ بریس ها

 بسیاری از افراد در انتخاب رنگ مناسب ارتودنسی که روی دندان هایشان قابل قبول به نظر می رسد سردرگم هستند، بنابراین مطابق موارد زیر می توان معیار هایی را برای نوع ارتودنسی مناسب و ترجیحی تعیین کرد.

رنگ های بریس با توجه به معیارهای زیر انتخاب می شوند:

با توجه به رنگ مو و پوست با رنگ چشم با توجه به سبک و لوازم جانبی با توجه به رنگ ترجیحی رنگ ارتودنسی باید با توجه به فاکتورهای ذکر شده انتخاب شود و از پزشک معالج می توان در این مرحله کمک گرفت. انتخاب رنگ آبی و زرد مناسب ساحل است. انتخاب رنگ سبز و قرمز روشن برای تابستان مناسب است. صورتی و بنفش را انتخاب کنید و متناسب با همه باشد. انتخاب رنگ آبی روشن و تیره ماهیتی عجیب و غریب دارد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان نامرئی

ویژگی های ارتودنسی ثابت رنگی

 برجستگی فک ها را درمان می کند. ارتودنسی کودکان برای درمان مشکلات گفتاری و لکنت استفاده می شود. ارتودنسی باعث بهبود عملکرد دندان ها و بافت های اطراف می شود و باعث قوی تر شدن آن ها در هنگام جویدن غذا می شود. درد ناشی از شلوغی دندان ها را تسکین می دهد. بعد از استفاده از آن در درما، ظاهر عمومی و شکل خارجی دندان را بهبود می بخشد. از دهان و لثه در برابر بیماری های ناشی از تجمع مواد غذایی محافظت می کند. رنگ هایش باعث می شود در طول درمان تنوع داشته باشد.

منبع: دندانپزشکی ارتوبلاگ



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
تاریخ : سه شنبه 4 مرداد 1401
بازدید : 165
نویسنده : mozhgan

جراحی لاغری بدن عبارت است از روشی به منظور کاهش مصرف مواد غذایی و کاهش اشتهای افراد دارای اضافه وزن. در حال حاضر مؤثرترین روش جهت کاهش وزن و کنترل بیماری های مرتبط با اضافه وزن جراحی لاغری است. جراحی لاغری انواع مختلفی از جمله بای پس معده، اسلیو معده، تا کردن معده و … دارد و همانطور که گفته شد پزشک متناسب با شرایط هر فرد بهترین روش را به او پیشنهاد می دهد. ترس از جراحی لاغری به دلیل شایعات متداول در مورد این روش کاملاً طبیعی است. اما این ترس به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه است. امروزه این نوع جراحی بسیار کم خطرتر از روش های قدیمی بوده و نسبت به آن ها کمتر تهاجمی هستند.

بیشتربخوانید... لاغری ران پا با ورزش

خطر مرگ در جراحی لاغری! از شایعه تا واقعیت

به جرأت می توان گفت که خطر مرگ در اثر چاقی و بیماری های مرتبط با آن بسیار بیشتر از خطر مرگ در حین عمل جراحی لاغری است. در این زمینه تحقیقات متعددی نیز انجام شده است که نشان می دهد افراد چاق 29 درصد بیشتر از افرادی که جراحی لاغری انجام داده اند مستعد مرگ می باشند. بیماری های مزمنی همچون سرطان و بیماری های قلبی مهمترین علت مرگ افراد چاق هستند. لازم به ذکر است که بسیاری از بیماری های مرتبط با چاقی از جمله دیابت، سرطان و بیماری های قلبی عروقی پس از جراحی لاغری بهبود می یابند.

بیشتربخوانید... عکس لاغری انگیزشی

جراحی لاغری چه مزایایی دارد؟

افزایش اعتماد به نفس و انرژی کاهش احساس گرسنگی و کاهش اشتها افزایش علاقه به حضور در اجتماع و گروه های مختلف ورزشی، هنری و… بهبود بیماری های مرتبط با چاقی کاهش نیاز یا عدم نیاز به داروهای بیماری های مرتبط(طبق تحقیقات انجام شده افراد دیابتی که عمل جراحی لاغری انجام داده اند پس از عمل نیاز به انسولین بسیار کمتری خواهند داشت) با تمام این مزایا باید بدانید که جراحی لاغری معجزه نیست. پس از جراحی نیز باید رژیم غذایی مناسبی داشته و سبک زندگی سالم را انتخاب نمایید. برخی افراد تصور می کنند که پس از جراحی لاغری می توانند هرچیزی که قبل از این در رژیم غذایی آن ها ممنوع بوده است را با خیال راحت میل کنند! این تصور کاملاً غلط است. جراحی لاغری راهی برای عملکرد بهتر رژیم غذایی و ورزش است نه جایگزین آن ها. مقدار کاهش وزن، ماندگاری آن، میزان بهبود کیفیت زندگی و امنیت فرد پس از جراحی معیارهایی هستند که پس از اتمام جراحی مورد بررسی قرار می گیرند. پس بعد از جراحی کار تمام نمی شود بلکه وارد مرحله ای جدید خواهید شد.

بیشتربخوانید... لاغری با زیره سبز یا سیاه

جراحی لاغری چه معایبی دارد؟

پس از جراحی ممکن است بیمار مدام حالت تهوع و استفراغ داشته باشد که در این صورت باید سریعاً به پزشک مراجعه نموده و درمان دارویی را شروع کند. بیمار نمی تواند برخی غذاها را بخورد. بیهوشی و داروهای آن عوارضی دارند که در برخی موارد بسیار شدید هستند. خطرات بیهوشی در حین عمل بیمار را تهدید می کند. ممکن است مری پس از عمل ورم کند. در برخی موراد معده مسدود می شود. گاهی اوقات نتیجه عکس خواهد شد و به جای کاهش وزن فرد دچار اضافه وزن می شود و یا هیچ گونه کاهش وزنی نخواهد داشت. عفونت دیگر خطری است که بیمار را تهدید می کند.

منبع: لاغری جیم جو


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com