عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 25 دی 1400
بازدید : 256
نویسنده : mozhgan

امروز در این مقاله (برنامه مراقبت از سلامتی دهان و دندان) از بهترین متخصص ارتودنسی قصد بررسی موارد ضروری در مراقبت از بهداشت دهان و دندان داریم. از جمله (نیاز های بهداشت دهان فردی ، ایجاد برنامه روزانه ، اهمیت فلوراید ، چه موقع مسواک بزنیم ، نقش سیگار و … )

بیشتربخوانید... آیا ارتودنسی یک دندان کج به تنهایی امکان پذیر است؟

1. نیازهای بهداشت دهان خود را درک کنید. با دندانپزشک خود یا دیگر متخصصان دندانپزشک در ارتباط با شرایط خاصی که در حوزه بهداشت دهان و دندان دارید صحبت کنید یا هرچیزی که بهداشت دهان و دندان شما را تحت تاثیر قرار میده . به عنوان مثال، درمان های سرطان، دندانپزشکی بارداری، بیماری های قلبی، دیابت، لوازم دندانپزشکی (پروتزهای دندانی مثل ایمپلنت دندان  و بریج و... ) می توانند بر بهداشت دهان و دندان شما تأثیر بگذارند و ممکن است در مراقبت از دهان و دندان شما تغییر ایجاد کنند.

 2. برنامه روزانه سلامت دهان و دندان بنویسید و سپس آنرا اجرا کنید. بر اساس بحث و گفتگو با ارائه دهندگان مراقبت بهداشت دهان و دندان در مورد شرایط بهداشتی شما ممکن است یک روال روزانه بهداشت دهان و دندان ایجاد کنید .

 3. از فلوراید استفاده کنید. کودکان و بزرگسالان از مصرف فلوراید سود می برند. فلوراید دندان ها را در کودکان تقویت می کند و مانع از افتادن دندان در کودکان و بزرگسالان می شود.

بیشتربخوانید... افزایش طول عمر به وسیله ارتودنسی

4. مسواک ، نخ دندان ، شتشوی روزانه دندان هایتان را حداقل دوبار در روز مسواک بزنید ( صبح و قبل از خواب شبانه) و حداقل یک بار نخ دندان بکشید . خیلی بهتر میشود اگر بعد از هر وعده غذایی و میان وعده ها مسواک بزنید . این کار ها باعث از بین رفتن پلاک ها میشود و مانع  از تجمع آنها میشود ، پلاک ها با قند موجود در مواد غذایی که میخورید ترکیب میشوند و منجر به تشکلیل اسید هایی میشوند که باعث پوسیدگی دندان میشوند.

5. اگر از محصولات تنباکو استفاده می کنید، ترک کنید. سیگار کشیدن یا استفاده از دیگر محصولات تنباکو بدون دود (جویدنی) خطر ابتلا به سرطان دهان و سرطان حنجره، رحم و مری را افزایش می دهد؛ بیماری لثه؛ بوی بد دهان؛ تغییر رنگ دندان و گاهی روکش هایی مثل لمینت دندان ؛ و سایر مشکلات بهداشت دهان و دندان عمومی.

منبع: مجله اینترنتی ارتودنسی دندان

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com