عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 15 آذر 1400
بازدید : 311
نویسنده : mozhgan

در این مقاله درباره متخصص ارتودنسی، مشکلاتی که این متخصص برطرف میکند و انواع روش های درمان ارتودنسی آشنا خواهید شد. اگر کنجکاو هستید که در این رشته دندانپزشکی چگونه به مراجعان و بیماران کمک میشود حتما این مقاله را مطالعه کنید.

متخصص ارتودنسی کیست؟

متخصص ارتودنسی دندانپرشکی است که بعد از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی چند سال دیگر در دانشگاه درس میخواند تا بتواند در برطرف کردن یا اصلاح ناهماهنگی ها، ناهنجاری ها و عدم تراز دندان و ها و فک به تبحر برسد و بتواند مشکلات ارتودنسی دندان را برطرف کند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و تغییر چهره

مشکلات رایج ارتودنسی

انحرافات قدامی-خلفی

انحرافات قدامی خلفی اشاره به مشکلاتی دارد که در بخش بالا یا پایین دهان یا فک بالا و پایین رخ میدهد. برای مثال ممکن است فک بالا از پایین جلوتر باشد و یا برعکس فک پایین خیلی از فک بالا جلوتر باشد. برطرف کردن این مشکلات نیازمند مداخله یک متخصص ارتودنسی خوب است.

انحرافات عمودی

شایعترین انحراف عمودی دهان و دندان، اپن بایت است. یعنی زمانی که یک فضای قابل توجه بین دندان ها حین بسته شدن دهان وجود دارد. در حالت طبیعی وقتی دهان را میبندیم باید هیچ فاصله ای بین دو فک بالا یا پایین نباشد. اما در اپن بایت این فضا و فاصله وجود دارد.

انحرافات عرضی

انحرافات عرضی را غالباً کراس بایت می نامند. کراس بایت معمولاً با عرض فک مرتبط است. هنگامی که پهنای فک فوقانی نسبت به فک تحتانی کمتر باشد فک پایین بیمار معمولا به یک طرف متمایل میشود. با این مشکل بیمار تنها میتواند با یک طرف دهانش لقمه بجود. اگر کراس بایت به کمک یک متخصص ارتودنسی خوب درمان نشود میتواند به مرور زمان شدیدتر شده و زیبایی صورت او را به خطر بی اندازد.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی در بارداری

مشکلات زیبایی شناسی

دندان ها و فک  هایی که ناهماهنگ هستند میتوانند زیبایی لبخند را به خطر بی اندازند. متخصص ارتودنسی میتواند مشکلاتی که زیبایی دندان را با خطر مواجه میکند برطرف کرده  و به ساخت یا ترمیم لبخند کمک میکند.

کراودینگ و ازدحام دندان ها

زمانی که دندان ها فضای کافی برای جوانه زدن و رشد در اختیار ندارند هر کدام به یک جهت رشد کرده و باعث شلوغی دندان ها میشود. در این وضعیت رسیدگی به بهداشت دهان و دندان سخت است و احتمال پوسیدگی دندان نیز به شدت بالا میرود.

درمان های ارتودنسی:

  1. ارتودنسی ثابت
  2. ارتودنسی متحرک
  3. ارتودنسی نامرئی

منبع: https://www.orthodoctor.ir/





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com