مراقبت های بعد از فیلر بینی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1402
بازدید : 77
نویسنده : mozhgan

اگر جزء آن دسته افرادی هستید که به تازگی از روش تزریق فیلر بینی استفاده کرده اید باید بدانید که مراقبت های بعد از فیلر بینی از اهمیت بالایی برخوردار است و تاثیر بسیاری بر روی نتیجه حاصل از آن و ماندگاری فیلر دارد. اگر می خواهید با مراقبت های لازم و نکات مهم در رابطه با فیلر بینی آشنا شوید خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

تزریق فیلر به بینی چیست؟

ابتدا بهتر است در رابطه با فیلر بینی صحبت کنیم. تزریق فیلر به بینی یک روش زیبایی و فرم دهی به بینی است که به دلیل بی خطر بودن و سرپایی انجام شدن آن طرفداران بسیاری دارد. در این روش پزشک با تزریق یک مایع پرکننده (ژل یا همان فیلر) به زیر پوست بینی باعث تغییر شکل و زیباسازی آن می شود.

ماندگاری فیلر بینی

این روش زیبایی اثری موقت دارد و نتایج حاصل از آن همیشگی نمی باشد. در حالت کلی ماندگاری فیلر بینی با توجه به کیفیت ژل انتخابی و واکنش بدن فرد نسبت به جذب بین 12 الی 18 ماه می باشد. بعد از آن فیلر جذب بدن شده و اثر آن به کلی از بین می رود.

دلیل اهمیت رعایت مراقبت های بعد از فیلر بینی

مراقبت های بعد از فیلر بینی به این دلیل اهمیت دارند که با رعایت آن ها می توان ماندگاری نتیجه حاصل از تزریق فیلر را افزایش داد و از بروز عوارض ناشی از تزریق جلوگیری کرد. برخی از مهم ترین مراقبت های بعد از فیلر بینی به شرح زیر می باشند:

استفاده از کمپرس یخ

از بهترین مراقبت های بعد از فیلر بینی می توان استفاده از کمپرس یخ را نام برد. سعی کنید در سه روز اول کمپرس یخ را بر روی ناحیه تزریق قرار دهید. این کار باعث می شود تا از بروز خونریزی، تورم و جا به جایی ژل جلوگیری شود. هم چنین کبودی ناشی از تزریق را کاهش می دهد.

عدم ماساژ دادن و دست زدن به بینی

فراموش نکنید که در روزهای اول دست زدن به بینی و ماساژ دادن آن ممنوع است چرا که ممکن است فیلر تزریقی جا به جا شود و فرم ایجاد شده از بین برود.

ممنوعیت استفاده از لوازم آرایشی

از دیگر مراقبت های بعد از فیلر بینی عدم استفاده از لوازم آرایشی در روز اول تزریق است زیرا جای سوزن در صورت شما همچنان باز است و امکان ورود مواد به زیر پوست و بروز عفونت وجود دارد.

عدم نوشیدن مشروبات الکلی و مصرف دخانیات

برای جلوگیری از کبودی و تورم بیش از حد لازم است تا در هفته اول تزریق مصرف مشروبات الکلی و دخانیات را کنار بگذارید.

اجتناب از انجام فعالیت های سنگین

یکی دیگر از مراقبت های بعد از فیلر بینی این است که در روزهای اول تزریق از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید. با فعالیت های سنگین و خم کردن سر رو به پایین ممکن است فیلر جا به جا شده و در نواحی دیگر صورت پخش شود.

استحمام

استحمام کردن و شستشوی صورت اگر با آب گرم انجام شود مانعی ندارد فقط مراقب باشید که حین شستشو به بینی تان ضربه ای وارد نشود.

نکات مهم در رابطه با مراقبت های بعد از فیلر بینی

· کبودی، تورم و التهاب در ناحیه تزریق کاملاً طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

· اگر به دنبال ماندگاری بیشتر نتیجه تزریق هستید مراقبت های بعد از فیلر بینی را به درستی رعایت کنید و ترمیم آن را در زمان مشخص شده انجام دهید.

· اگر علاقه ای به ترمیم مجدد ندارید نگران نباشید چرا که فرم بینی تان تا 12 الی 18 ماه به فرم اولیه برنمی گردد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com