عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 21 ارديبهشت 1401
بازدید : 172
نویسنده : mozhgan

هر چیزی که تقارن و تناسب داشته باشد، زیباتر و چشم نوازتر است. ممکن است تصور کنید دو نیمه صورت ما کاملا متقارن هستند؛ اما با این حال در بیشتر موارد تقارن دقیقی بین اجزای دو نیمه چپ و راست صورت وجود ندارد. مثلا ابروهای سمت چپ و راست ما کاملا قرینه و مشابه هم نیستند و این موضوع امری طبیعی است؛ اما گاهی در بعضی از افراد، این عدم هماهنگی و تقارن بیش از حد است. برای مثال فک آنها به یک سمت خاصی انحراف دارد، همین امر در ظاهر افراد تاثیر بسیار زیادی دارد و می تواند سلامتی آنها را نیز به خطر اندازد، بسته به شدت این انحرافات روش های مختلفی برای اصلاح آنها وجود دارد، یکی از این روش ها که در این مقاله قصد بررسی کردن آن را داریم، ارتودنسی صورت نامتقارن  است. با بهترین متخصص ارتودنسی تهران همراه باشید.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان در خانه

دلایل ایجاد عدم تقارن چهره چیست؟

برای این ناهنجاری به طور کلی دو دسته دلیل وجود دارد، یک دسته مربوط به نقص های ارثی و مادرزادی است. دسته دیگر دلایل اکتسابی هستند که بعد از تولد فرد ایجاد می شوند، در ادامه به بررسی این دلایل می پردازیم: بعضی از سندروم های ارثی و مادرزادی، در دوران جنینی، در روند طبیعی رشد و شکل گیری سلول های فک و صورت اختلال ایجاد می کنند. شایع ترین آنها سندرم میکروسومیا همی فاسیال است که باعث کوچک ماندن غیر عادی یک سمت صورت می شود؛ در حالی که دسته دیگری از سندرم ها باعث ایجاد عدم تقارن چهره در حین رشد می شوند. یعنی نوزادی که متولد شده است صورت نرمالی دارد؛ اما بعدا به تدریج و در حین رشد، عدم تقارن در چهره او نمایان می شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان نامرئی

ارتودنسی صورت نامتقارن

 به نحوه قرار گیری دندان های فک بالا و پایین روی یکدیگر، اکلوژن می گویند. هر نوع عدم انطباقی در این زمینه مل اکلوژن نام دارد، یک نوع مل اکلوژن که باعث ایجاد عدم تقارن در صورت می شود، کراس بایت نام دارد. این کراس بایت عامل جابه جایی و انحراف فک پایین است و برای اصلاح آن می توان از دستگاه ها و روش های ارتودنسی دندان بهره گرفت. هر دو نوع دستگاه ثابت و متحرک ارتودنسی می توانند در این زمینه کمک کننده باشند.

منبع: ارتودنسی لاچینه





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com